نظامیانی که سال گذشته به طالبان پیوسته بودند، دوباره به دولت پیوستند

صبح کابل
نظامیانی که سال گذشته به طالبان پیوسته بودند، دوباره به دولت پیوستند

دو مسؤول امنیتی و شماری از افراد تحت امر شان که سال قبل با تجهیزات نظامی دولتی به طالبان پیوسته بودند، حالا دوباره به روند صلح پیوسته‌اند.
محب‌الله محب، سخنگوی پولیس فراه، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که عبدالولی مبارز، فرمانده‌ی پیشین پولیس ولسوالی پرچمن و عبدالظاهر، مدیر پیشین امنیت ملی این ولسوالی، با ۲۸ تن از افراد شان به روند صلح پیوسته‌اند.
او می‌افزاید که این افراد، سال گذشته در ولسوالی پرچمن به گروه طالبان پیوسته بودند و حالا، تعهد سپرده‌اند که در راستای تامین امنیت این ولسوالی، تلاش خواهند کرد.
آقای محب می‌گوید که این افراد، ۷ رنجر پولیس، ۲۶ میل کلاشینکوف، سه میل پیکا، یک میل توپ ۸۲، یک میل زیکو و مقداری از مهمات نظامی را به دولت تحویل داده‌اند.
ولایت فراه در غرب افغانستان از ولایت‌های به شدت ناامن است و افراد طالبان در این ولایت حضور گسترده دارند. گروه طالبان سال گذشته با حملات گسترده تهاجمی و گروهی، بارها ولایت فراه را تا مرز سقوط به پیش بردند.
در بهار سال قبل، قسمت‌های زیادی از مرکز شهر فراه برای مدت کوتاهی به دست طالبان سقوط کرد. اکنون هم چندین ولسوالی این ولایت یا در کنترل کامل افراد طالبان‌ است و یا با تهدید بلند امنیتی از سوی طالبان روبه‌رو است.