نگرانی مردم از وضعیت امنیتی ولسوالی اشکمش ولایت تخار

صبح کابل
نگرانی مردم از وضعیت امنیتی ولسوالی اشکمش ولایت تخار

منابع در ولسوالی اشکمش ولایت تخار، می‌گویند که هراس‌افگنان از شب گذشته بدینسو از چندین استقامت در اطراف مرکز این ولسوالی، جمع شده‌اند و با نیروهای امنیتی می‌جنگند.
یک منبع امنیتی، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که شمار زیادی از هراس‌افگنان طالب از ولسوالی‌های بغلان مرکزی و ولسوالی برکه، در هم‌دستی با طالبان ولایت کندز، بر روستاهای بوریاباف، حاجی شریف و مکتب شهید دین محمد سنگر گرفته‌اند.
منبع می‌گوید که درصورت نرسیدن نیروهای کمکی به این ولسوالی، ممکن وضعیت در پایگاه‌های ارتش که به فاصله‌ی ۲۸ کیلومتری مرکز ولسوالی قرار دارد، بدتر شود.
همچنان یکی از باشندگان به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که مردم از ترس شدت جنگ در روستای خواجه بندگشا در حال فرار از خانه‌های شان استند.
همچنان به گفته‌ی منابع، حملات طالبان از بامداد امروز بر بخش‌هایی از این ولسوالی آغاز شده است.
روز گذشته هراس افگنان طالب با حمله بر ولسوالی خواجه غار ولایت تخار، تا بازار این ولسوالی رسیدند که سرانجام پس از ۲۴ ساعت و با رسیدن نیروهای کمکی، عقب‌نشینی کردند.
باشندگان شهر تالقان، مرکز این ولایت نیز شکننده بودن وضعیت امنیتی مرکز تخار را نگران‌کننده می‌خوانند و می‌گویند که برخی از ساحات ولسوالی‌های اطراف شهر تالقان، به دست هراس‌افگنان طالب افتاده است.