نیروهای امنیتی تجمع بزرگ طالبان را در میدان وردک هدف قرار دادند

محمد گوهری
نیروهای امنیتی تجمع بزرگ طالبان را در میدان وردک هدف قرار دادند

نیروهای امنیتی با راه‌اندازی عملیاتی، تجمع بزرگ هراس‌افگنان طالب را در مربوطات ولسوالی چک ولایت میدان وردک، هدف قرار داده‌اند.

محمد ویس صمیمی، فرمانده‌ی پولیس ولایت میدان وردک، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که نیروهای امنیتی، حوالی ساعت یک شب گذشته، عملیاتی را بر تجمع بزرگ هراس‌افگنان طالب، در ولسوالی چک، راه‌اندازی کردند.

او می‌افزاید: «نیروهای امنیت ملی، ارتش و پولیس، عملیات زمینی مشترکی را راه‌اندازی کردند و نیروهای هوایی نیز، آن ها را پوشش دادند و تجمع طالبان را بمباردمان کردند».

آقای صمیمی، می‌گوید که در این عملیات، به شمول پنج فرمانده برجسته‌ی طالبان، ۵۰ عضو این گروه کشته شده‌اند و ۵۰ نفر دیگر از افراد این گروه، زخم برداشته‌اند. او علاوه می‌کند که بر اساس گزارشات ابتدایی، والی و معاون والی نام‌نهاد طالبان نیز، در میان کشته شدگان استند.

به گفته‌ی او، ۱۵ هراس‌افگن طالب نیز مفقود شده‌اند. آقای صمیمی می‌گوید که عملیات نیروهای امنیتی جریان دارد و ممکن است آمار تلفات طالبان، بیشتر شود.

او گفت: «شفیق سنگر، رهبر، عبید و رحمانی، از فرماندهان طالبان استند که در این حمله کشته شده‌اند. راپورهای ابتدایی می‌رساند که والی و معاون والی نام‌نهاد طالبان برای میدان وردک هم کشته شده‌اند.  گفتنی است که در میان کشته شدگان، شماری از اتباع خارجی نیز شامل استند».

ولایت میدان وردک در غرب کابل، از ولایت‌های به شدت ناامن است که گروه طالبان در اکثر بخش‌های این ولایت حضور گسترده دارند و هرازگاهی با نیروهای امنیتی درگیر می‌شوند. گذشته از طالبان، افراد شبکه حقانی نیز به صورت گسترده در این ولایت حضور دارند.