نیروهای امنیتی ولسوالی خواجه عمری غزنی را از کنترل طالبان بیرون کردند

صبح کابل
نیروهای امنیتی ولسوالی خواجه عمری غزنی را از کنترل طالبان بیرون کردند

مقام‌ها در ولایت غزنی، گفته‌اند که نیروهای امنیتی، ولسوالی خواجه عمری را از کنترل طالبان بیرون کردند. این ولسوالی سال گذشته در حمله‌ی طالبان به مرکز این ولسوالی سقوط کرد. افراد طالبان در آن حمله، ولسوال خواجه عمری را همراه با ۲۰ سرباز و کارمند این ولسوالی کشتند.

دفتر مطبوعاتی والی  غزنی در خبرنامه‌ای گفته است: «نيروهاى دلير امنيتى، پس اﺯ يک‌سال، ولسوالى خواجه عمرى ولايت غزنى را ساعت (۹:۰۰) صبح امروﺯ طى يک عمليات سريع به طور کامل تصرف کردند. ولسوالى خواجه عمرى سال گذشته همزمان با حمله‌ی گسترده‌ی دشمن بالاى شهر غزنى اﺯ سوى نيروهاى امنيتى رها شده بود.»

ولسوالی خواجه عمری در شمال شهر غزنی موقعیت دارد و در مدت یک سال طالبان بر این ولسوالی حاکمیت داشتند.

در همین حال وزارت دفاع افغانستان نیز گفته است که این ولسوالی در نتیجه‌ی یک عملیات سربازان امنیتی از کنترل طالبان بیرون شده و به تصرف نیروهای امنیتی و دفاعی در آمده است.

 مقام‌های محلی در غزنی گفته‌اند که برنامه‌ی پس‌گیری ولسوالی خواجه عمری قبل از عید هماهنگ شده بود و صبح امروز عملی شد. دفتر والی غزنی افزوده است که اکنون عملیات پاک‌سازی جریان دارد و تا پاک‌سازی کامل این ولسوالی از چنگ طالبان ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که دو هفته پیش، نیروهای امنیتی، ولسوالی ده یک ولایت غزنی را نیز از کنترل طالبان بیرون کردند. ولسوالی ده یک، حدود دو سال در کنترل طالبان بود. مقام‌های امنیتی پس از تصرف دوباره‌یث ولسوالی ده یک، گفته بودند که بازپس‌گیری ولسوالی‌های غزنی از دست طالبان، ادامه خواهد یافت. هفته‌ی پیش اسدالله خالد، وزیر دفاع افغانستان، به غزنی سفر کرده بود و احتمال این که عملیات پس‌گیری ولسوالی خواجه عمری در جریان سفر آقای خالد طرح شده باشد نیز وجود دارد.

غزنی از ولایت‌های به شدت نا امن است و همین اکنون دو ولسوالی این ولایت در کنترل کامل طالبان قرار دارد. جدا از ولسوالی‌های اجرستان و ناوه، چندین ولسوالی دیگر این ولایت در تهدیدات بسیار بالا قرار دارد.