نیروهای پولیس ۱۰ هراس‌افگن طالب را در ولایت فراه کشتند

صبح کابل
نیروهای پولیس ۱۰ هراس‌افگن طالب را در ولایت فراه کشتند

وزارت داخله اعلام کرده است که نیروهای پولیس، در جریان دو درگیری جداگانه در ولایت فراه‌، تلفاتی به هراس‌افگنان طالب وارد کرده‌اند.

این وزارت، در خبرنامه‌ای گفته است که گروهی از هراس‌افگنان طالب، شب گذشته بر پاسگاه نیروهای پولیس در روستای ریگی از مربوطات مرکز ولایت فراه حمله کردند.

در خبرنامه آمده است: «در نتیجه‌ی این درگیری، چهار هراس‌افگن طالب کشته شده و سه تن از افراد دیگر این گروه زخم برداشته‌اند.»

وزارت داخله گفته است که از محل رویداد، پنچ بشکه‌ی مملو از مواد انفجاری نیز کشف و خنثا شده است.

این وزارت گفته است که در یک ضد حمله‌ی دیگر نیروهای پولیس در روستای شورآباد مرکز ولایت فراه، شش هراس‌افگن طالب کشته شده و چهار هراس‌افگن دیگر زخم برداشته‌اند.

این در حالی است که اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع، روز دوشنبه (۲۰جوزا) به منظور بررسی وضعیت امنیتی، به ولایت فراه رفته بود. اسکات میلر، فرمانده‌ی عمومی نیروهای ناتو در افغانستان و خوشحال سادات، معین ارشد امنیتی وزارت داخله، آقای خالد را در این سفر همراهی می‌کردند.

در چند هفته‌ی اخیر، ناامنی در ولایت غربی فراه، موج می‌زند. به‌عنوان مثال، همین سه شب پیش، هراس‌افگنان طالب بر پاسگاه نیروهای پولیس، در منطقه‌ی حیدرقلی در شمال شهر فراه، حمله کردند. در این حمله‌ی هراس‌افگنان طالب، شش سرباز پولیس جان باختند و تجهیزات نظامی آنان، به تصرف طالبان درآمد.