هفت هراس‌افگن طالب در ولایت ارزگان کشته شدند

صبح کابل
هفت هراس‌افگن طالب در ولایت ارزگان کشته شدند

وزارت داخله اعلام کرده است که نیروهای پولیس با راه‌اندازی عملیاتی در مربوطات ولایت ارزگان، تلفاتی را به هراس‌افگنان طالب وارد کرده‌اند.

این وزارت، در خبرنامه‌ای گفته است که این عملیات، در مربوطات شهر ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان راه‌اندازی شده بود و در نتیجه‌ی آن، هشت هراس‌افگن طالب کشته، هفت هراس‌افگن طالب زخمی و نُه عضو دیگر این گروه، با مقداری جنگ افزار بازداشت شده‌اند.

در خبرنامه آمده است که در این عملیات، بر علاوه‌ی پاک‌سازی شماری از مناطق در حومه‌های شهر ترینکوت از وجود هراس‌افگنان طالب، مقداری تجهیزات نظامی به دست آمده و ۱۵ حلقه ماین نیز کشف و خنثا شده است.

ولایت ارزگان در جنوب افغانستان، از ولایت‌های به شدت ناامن است و پس از ولایت‌ هلمند شاهد بیش‌ترین میزان کشت و تولید تریاک است. گروه طالبان در این ولایت حضور بسیار گسترده دارند و به جز از یکی دو ولسوالی این ولایت، بقیه یا در کنترل کامل طالبان‌ است و یا در تهدیدات بسیار بالا قرار دارد.

در جریان سال گذشته، طالبان حملات خون‌باری را در چندین ولسوالی این ولایت از جمله بر مناطق هزاره‌نشین در ولسوالی ارزگان خاص راه‌اندازی کرده و دست به قتل عام غیرنظامیان هزاره‌تبار زدند.