وزارت داخله: در روزهای عید ۳۰ نفر در حملات طالبان کشته شدند

صبح کابل
وزارت داخله: در روزهای عید ۳۰ نفر در حملات طالبان کشته شدند

وزارت داخله گفته است که طالبان در روزهای عید، ۲۳ حمله را انجام داده‌اند که در نتیجه‌ی آن ۳۰ نظامی و غیر نظامی کشته شده‌اند.

سخنگوی وزارت داخله گفته است، در حملات طالبان در سه روز عید، ۱۶ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله، روز جمعه (۱۷جوزا) گفته است که افراد طالبان با استفاده از شیوه‌های مختلف در روزهای عید، ۱۱ غیر نظامی و ۱۹ نظامی را کشته‌اند.

به گفته‌ای او، در نتیجه‌ی انفجار ماین‌های کنترل از راه دور، ۱۱ غیر نظامی در ولایت‌های هلمند، لوگر، بغلان و کاپیسا کشته شده و ۷ غیر نظامی دیگر زخمی شده‌اند. او همچنان گفته است که ۱۹ نیروی امنیتی نیز در جریان سه روز در حملات طالبان جان باخته و ۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.

آقای رحیمی همچنان گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان از ۷۰ حمله‌ی دیگر این گروه در سراسر افغانستان جلوگیری کرده که تنها ۳۵ حمله‌ی آن قرار بود در کابل انجام شود.

او همچنان افزوده است که نیروهای امنیت ملی در روز دوم عید، یک موتر بمب‌گذاری شده را در شهر کابل کشف و خنثا کرده‌اند.

طالبان پیش از این گفته بودند که آن‌ها آتش‌بس نمی‌کنند و به حملات‌شان در روزهای عید ادامه خواهند داشت. رهبر این گروه در پیام عیدی شان درخواست‌های آتش‌بس از سوی حکومت و مردم افغانستان را رد کرده و بر ادامه‌ی خون‌ریزی در افغانستان تاکید کرده بود.