وظایف هفت نفر از اعضای نظارتی وزارت معارف به حالت تعلیق در آمد

صبح کابل
وظایف هفت نفر از اعضای نظارتی وزارت معارف به حالت تعلیق در آمد

وظایف هفت نفر از اعضای بخش نظارت تعلیمی وزارت معارف، به دلیل سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفوی، به حالت تعلیق در آمده و ممکن است این افراد، به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شوند.
نوریه نزهت، سخنگوی وزارت معارف به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که این افراد، در ولایت‌های کابل، بدخشان، ننگرهار و کنر، به عنوان اعضای نظارت تعلیمی کار می‌کردند.
او افزود: «این افراد از صلاحیت های وظیفوی خود سوءاستفاده می‌کردند، وظایف‌شان نظارت و ارزیابی بود، اما وقتی به انجام وظیفه فرستاده می‌شدند، آموزگاران و کارمندان را اخطار می‌دادند و درخواست رشوه می‌کردند و اگر در برابر خواست‌شان مقاومت می‌شد، آن‌ها را تهدید می‌کردند که راه‌هایی را جست‌وجو می‌کنند که از طریق آن، این افراد را برکنار کنند».
بانو نزهت علاوه کرد که اسناد، مدارک و شواهد کافی در مورد سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفوی از سوی این افراد، جمع‌آوری شده و در جریان هفته‌ی گذشته، پرونده‌های آنان از سوی ریاست تفتیش داخلی تحت پیگرد قرار گرفته است.
او ادامه داد که در حال حاضر، وظایف این افراد به حالت تعلیق درآمده و در صورتیکه تخطی‌های بیشتر آن‌ها مشخص شود، پرونده‌های‌شان به نهادهای عدلی و قضایی فرستاده خواهد شد.
این در حالی است که پیش از این، میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف گفته بود که با افرادی که دست به فساد می‌زنند، مبارزه و آنان را به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهد کرد.