چرا جاده‌های اطرف خیمه‌ی لویه‌جرگه مسدود است؟

صبح کابل
چرا جاده‌های اطرف خیمه‌ی لویه‌جرگه مسدود است؟

جاده‌های اطراف خیمه‌ی لویه‌جرگه، از صبح امروز چهارشنبه (۲۹جوزا) تاکنون، به روی عبور و مرور موترها مسدود است و انتقاد باشندگان کابل را برانگیخته است.

فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس کابل، در این باره به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که از صبح امروز تا کنون، سمپوزیم بین‌المللی امام ابوحنيفه در داخل خیمه‌ی لویه‌جرگه جریان دارد و به همین دلیل، تنها یک جاده مسدود است.

او افزود: «سمپوزیم بین‌المللی امام ابوحنيفه در خیمه‌ی لویه‌جرگه جریان دارد. حدود سه هزار عالم از داخل و حدود ۵۰ عالم از خارج کشور در این سمپوزیم شرکت کرده‌اند و فقط یک جاده که از طرف کارته‌ی پروان به طرف باغ بالا می‌رود مسدود است.»

آقای فرامرز، گفت که موترهای بس پولیس و آمبولانس‌ها، به منظور انتقال شهروندان و بیماران، در اطراف خیمه‌ی لویه‌جرگه موظف شده‌اند.

جاده‌های اطراف خیمه‌ی لویه‌جرگه، بارها برای باشندگان شهر کابل مشکل ایجاد کرده و سبب راه‌بندان شده است.

فخرالدین قاری‌زاده، باشنده‌ی شهر کابل، در برگه‌ی فیس‌بوک خود نگاشته است: «خیمه‌ی لویه جرگه به بزرگ‌ترین مشکل برای پایتخت‌نشین‌ها مبدل شده است. از ساعت هفت صبح امروز از خانه بیرون شدم تا اکنون که ساعت نه و بیست و هشت دقیقه‌ی صبح است، به دفتر نرسیده‌ام. به‌دلیل مسدود بودن مسیرهای منتهی به این خیمه، تمام جاده‌های شهر راه‌بندان شدید دارد.»