چندین روستای ولسوالی ارگوی ولایت بدخشان از وجود طالبان پاک‌سازی شد

صبح کابل
چندین روستای ولسوالی ارگوی ولایت بدخشان از وجود طالبان پاک‌سازی شد

وزارت داخله اعلام کرده است که نیروهای پولیس، چندین روستای ولسوالی ارگوی ولایت بدخشان را از وجود هراس‌افگنان طالب پاک‌سازی کرده‌اند.
این وزارت، در خبرنامه‌ای گفته است که نیروهای پولیس، عملیاتی را در بخش‌های ناامن ولسوالی ارگو در ولایت بدخشان راه‌اندازی کردند و در نتیجه‌ی آن، روستاهای دهقان‌خانه، آقبوریا، شاه‌ مری، ایشان ها و علی‌منگو، از وجود هراس‌افگنان طالب پاک‌سازی شده است.
این وزارت گفته است که در این عملیات، بر علاوه‌ی پاکسازی شماری از مناطق ناامن ولسوالی ارگو، مقداری از مواد انفجاری، مواد مخدر و تجهیزات نظامی نیز به دست آمده است.
بدخشان در شمال-شرق افغانستان موقعیت دارد که با چین، پاکستان و تاجیکستان هم‌مرز است. این ولایت همه‌روزه شاهد فعالیت‌ گروه‌های تروریستی است.
گفته می‌شود که جنگ‌جویان تاجیکستانی، ازبیکستانی و چیچنی از خط مرزی تاجیکستان وارد این ولایت می‌شوند و دست به اقدامات هراس‌افگنانه می‌زنند. گذشته از طالبان، افراد مربوط به داعش نیز در این ولایت حضور دارند و سرگرم ایجاد ناامنی در شماری از ولسوالی‌های بدخشان استند.
بخش دیگر ناامنی‌ها در این ولایت، به دلیل حضور گروه‌های مسلح غیرمسؤولی است که وابسته به شماری از افراد قدرت‌مند در این ولایت استند. این افراد که بیش‌تر سرگرم قاچاق سنگ‌های قیمتی بدخشان‌اند، همواره با نیروهای امنیتی در جنگ‌ بوده‌اند.