کشف سلاح و مواد منفجره از منزل رییس دفتر شرکت برشنا در ارزگان

صبح کابل
کشف سلاح و مواد منفجره از منزل رییس دفتر شرکت برشنا در ارزگان

وزارت داخله اعلام کرده است که نیروهای پولیس، با راه‌اندازی عملیاتی در ولایت ارزگان، از دو منزل مسکونی مربوط به رییس دفتر شرکت برشنا و یک قاچاق‌بر مواد مخدر، مقداری سلاح و مواد انفجاری به دست آورده‌اند.

این وزارت، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نیروهای پولیس، عملیاتی را به منظور پاک‌سازی و تلاشی در شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان راه‌اندازی کرده بودند.

در خبرنامه آمده است که در این عملیات، منزل مربوط به عبدالواسع، رییس دفتر شرکت برشنا در ارزگان، تلاشی شده و در نتیجه، هشت کارتن مواد انفجاری، پنج ميل سلاح کلاشینکوف، دو ميل تفنگچه، ۱۶حلقه بم‌دستي، ۲۰ فير مرمي چره‌یي و شریدهای سلاح ام ۱۶، کشف و ضبط شده است.

وزارت داخله همچنان گفته است که منزل غلام دستگیر، مشهور به الماس، یکی از قاچاق‌بران مواد مخدر نیز تلاشی شده و در نتیجه، سه ميل کلاشینکوف، دو ميل پيکا، سه ميل تفنگچه، ۱۵۰۰ مرمي پيکا، يک ميل دهشکه، ۱۵قوطي مرمي دهشکه، ۲۷ فير مرمي راکت‌انداز، پنج صندوق مرمي هاوان، چندین پایه مخابره، یک پایه جمر، آنتن‌های مخابره‌ی کودان، يک قاب دوربين ، هفت فير مرمي نارنجک و برخی وسایل و تجهیزات دیگر نظامی به دست آمده است.

این وزارت تاکید کرده غلام دستگیر، از سوی نیروهای پولیس بازداشت شده، و تلاش‌ها برای بازداشت رییس دفتر شرکت برشنا در ولایت ارزگان جریان دارد.

ولایت ارزگان، در جنوب افغانستان، از ولایت‌های به شدت ناامن است و پس از ولایت‌ هلمند، شاهد بیش‌ترین میزان کشت و تولید تریاک است. گروه طالبان در این ولایت حضور بسیار گسترده دارند و به جز از یکی دو ولسوالی این ولایت، بقیه یا در کنترل کامل طالبان است و یا در تهدیدات بسیار بالا قرار دارد.