کمیسیون انتخابات: ۴۱ هزار رای‌دهنده‌ی جدید ثبت نام کرده‌اند

صبح کابل
کمیسیون انتخابات: ۴۱ هزار رای‌دهنده‌ی جدید ثبت نام کرده‌اند

کمیسیون مستقل انتخابات، می‌گوید که از آغاز روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان تا تاریخ (۲۵جوزا)، حدود ۴۱ هزار رای‌دهنده‌ی جدید ثبت‌نام کرده‌اند.

عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که از این میان، حدود ۲۷ هزار آن مرد و دست‌کم ۱۴ هزار آن، زن استند.

او همچنان افزود که در ولایت غزنی نیز، ۲۷۰۰ رای‌دهنده‌ی جدید ثبت‌نام کرده‌ است که دست‌کم ۲۰۰۰ آن را مردان و حدود ۷۰۰ نفر دیگر آن را زنان تشکیل می‌دهد

این در حالی است که پیش از این، رییس کمیسیون مستقل انتخابات، آمار متفاوت و غیرقابل باوری از رای‌دهندگان جدید ارائه کرده بود.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات، قبل از ظهر روز دوشنبه (۲۷جوزا) در نشستی تحت نام «هماهنگی جندر پیرامون مشارکت موثر زنان در روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان»، گفته بود که تا بیست‌وپنجم جوزا، ۴۰۲ هزار و ۴۱۶ نفر، در ۳۳ ولایت و بیش از ۲ هزار نفر، در ولایت غزنی ثبت نام کرده‌اند.

در همین حال، آقای ابراهیمی می‌گوید که آمار ارائه شده از سوی رییس کمیسیون مستقل انتخابات، اشتباه لفظی بوده است. او می‌گوید: «آن یک اشتباه شده بود، منظور ۴۱ هزار بوده و آن را چهارصد هزار خوانده، تمامش را اشتباه خوانده و در مجموع اشتباه لفظی بوده است.»

بانو نورستانی همچنان در این نشست گفته بود که از ۴۵۸ مرکز ثبت ‌نام در ۳۳ ولایت، ۴۱۷ مرکز فعال و ۴۲ مرکز دیگر غیرفعال است. او همچنان گفته بود که از ۲۴۷ مرکز ثبت ‌نام در ولایت غزنی، ۱۰۴ مرکز فعال و ۱۴۳ مرکز دیگر غیرفعال است.

روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری، روز شنبه (۱۸جوزا) آغاز شد. قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، به تاریخ شش میزان سال جاری، برگزار شود.