یونیسف: حدود ۶٫۳ میلیون نفر در افغانستان، نیازمند کمک‌های بشری استند

صبح کابل
یونیسف: حدود ۶٫۳ میلیون نفر در افغانستان، نیازمند کمک‌های بشری استند

یونیسف، اعلام کرده است که در جریان سال ۲۰۱۹ میلادی، حدود ۶.۳ میلیون نفر به شمول ۳.۸ میلیون کودک در افغانستان، به کمک‌های بشری و حمایتی نیاز دارند.

صندوق حمایت از کودکان ملل متحد یا یونیسف، با نشر اعلامیه‌ای به مناسبت نشست جانبی «کلستر جهانی تغذیه» در مورد افغانستان در بروکسل، گفته است: «در سال ۲۰۱۹ حدود ۶.۳ میلیون نفر به شمول ۳.۸ میلیون کودک در افغانستان، به مساعدت‌های بشری و حمایتی نیاز دارند و این رقم نسبت به سال گذشته، دو برابر افزایش یافته است.»

این نهاد، گفته است که نزدیک به دو میلیون کودک در افغانستان به دلیل سوء تغذیه، نمی‌توانند به رشد کامل برسند. بر اساس این اعلامیه، کودکان در افغانستان، هنوز هم تحت فشارهای ناشی از دهه‌ها درگیری مداوم قرار دارند.

شیما سن گوپتا، سرپرست دفتر نمایندگی یونیسف در افغانستان، گفته است که شمار زیادی از کودکان، به دلیل فقر، عدم مصؤونیت غذایی، درگیری‌ها و عدم‌ آگاهی در رابطه به عمل‌کردهای مناسب تغذیه، از رشد باز می‌مانند و این امر، سبب مصاب شدن هزاران کودک به سوء تغذیه‌ی جدی شده و تعداد زیاد دیگری نیز متحمل نوع شدیدتر این مشکل خواهند شد.

او گفته است که در سال ۲۰۱۹ میلادی، تعداد تخمینی کودکان زیر پنج سال دچار سوء تغذیه، به دو میلیون کودک می‌رسد که نسبت به سال ۲۰۱۸، افزایش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

یونیسف، گفته است که با وجود این چالش‌ها، افغانستان در راستای بهبود خدمات صحی و تغذیه‌ی کودکان، اقداماتی را روی دست گرفته است.