یک کارخانه‌ی پروسس مواد مخدر در ولایت هلمند نابود شد

صبح کابل
یک کارخانه‌ی پروسس مواد مخدر در ولایت هلمند نابود شد

وزارت داخله اعلام کرده است که نیروهای پولیس، یک کارخانه‌ی پروسس مواد مخدر را، در مربوطات ولایت هلمند، کشف و نابود کرده‌اند.

وزارت داخله با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نیروهای پولیس با راه‌اندازی عملیاتی در روستای چاپیان ولسوالی مارجه‌ی ولایت هلمند، يك کارخانه‌ی پروسس مواد مخدر را كشف و نابود کرده‌اند.

در خبرنامه آمده است که از این کارخانه، بيش از ۳۱۰۰ كيلوگرام مواد کیمیاوی که از آن در پروسس مواد مخدر به کار می‌رود، کشف و نابود شده است.

مسؤولان می‌گویند که مواد مخدر، یکی از بزرگ‌ترین منابع مالی گروه‌های تروریستی در افغانستان محسوب می‌شود. هم‌چنان، دولت افغانستان قاچاق و فروش مواد مخدر را در کنار فعالیت گروه‌های تروریستی عامل ناامنی این کشور می‌داند؛ اما با وجود این نیز، قاچاق‌بران مواد مخدر، تلاش می‌کنند که با استفاده از روش‌های مختلف، به کار خود ادامه دهند.

ولایت هملند در جنوب افغانستان، مرکز اصلی گروه طالبان است. این ولایت به دلیل داشتن کشت‌زارهای گسترده‌ی تریاک، محل مناسب برای تجمع و سربازگیری طالبان است. گذشته از جنگ های ایدئولوژیک، بسیاری از فرماندهان طالبان به دلیل تجارت پرسود تریاک، جنگ در این ولایت را همچنان ادامه می‌دهند.