انفجار ماین جاسازی‌شده در دایکندی، 1 کشته و 3 زخمی بر جا گذاشت

صبح کابل
انفجار ماین جاسازی‌شده در دایکندی، 1 کشته و 3 زخمی بر جا گذاشت

مسؤولان محلی در ولایت دایکندی، تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی انفجار ماین جاسازی‌شده در ‏ولسوالی پاتوی این ولایت، یک نوجوان کشته و سه تن دیگر زخمی شده است.‏

عصمت‌الله حسام، سکرتر والی دایکندی، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که این رویداد، حوالی ‏ساعت 4:40 صبح روز جمعه (7 جوز)، در روستای سرتگاب ولسوالی پاتو، رخ داده است که در ‏نتیجه‌ی آن، یک نوجوان 16ساله کشته و سه نفر دیگر زخم برداشته است.‏

آقای حسام، افزود که این رویداد، زمانی اتفاق افتاده که این چهار نوجوان برای جمع‌آوری هیزوم ‏به سرکوتل سرتگاب رفته بودند و هدف انفجار ماین قرار گرفتند.‌‎ ‎

به گفته‌ی او، زخمیان این رویداد به شفاخانه منتقل شده اند.‌‎ ‎

از سویی‌هم، سکرتر والی دایکندی، گفت که در یک رویداد دیگر، گروه طالبان برادر یکی از ‏نیروهای امنیت ملی را در همین منطقه ربوده اند. عصمت‌الله حسام، می‌گوید که تا هنوز از ‏سرنوشت او اطلاعی در دست نیست‎.‎

ولایت دایکندی در مرکز افغانستان، از جمله ولایت‌های امن محسوب می‌شود؛ اما در این اواخر، ‏ولسوالی‌های کجران و پاتوی آن و در تازه‌ترین مورد، ولسوالی ناوه‌میش، شاهد ناامنی‌های فراوانی ‏بوده است‎.‎