نمایندگان مجلس در تلاش یافتن راه‌حل برای پایان تنش‌ها استند

صبح کابل
نمایندگان مجلس در تلاش یافتن راه‌حل برای پایان تنش‌ها استند

اعضای مجلس نمایندگان، روز شنبه (۱سرطان) بدون گفت‌وگو در مورد حل بن‌بست کنونی، نشست مجلس را بی‌نتیجه ترک کردند.

خان‌آقا رضایی، عضو مجلس نمایندگان، می‌گوید که در نشست روز شنبه‌ی مجلس، هیچ نوع گفت‌وگویی صورت نگرفته و آن عده از نمایندگانی که روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی قبل با هم درگیر شده بودند، حالا آَشتی کرده‌اند.

او می‌افزاید: «نمایندگان مجلس، روز یک‌شنبه (۲سرطان) تصمیم می‌گیرند که با تشکیل کمیته یا مشوره‌ی تالار، روی برگه‌ی مورد منازعه چه راه حلی را جست‌وجو کنند.»

از سویی هم، کمال ناصر اصولی، ادعا می‌کند که روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی قبل، میر رحمان رحمانی، صد نفر از ورزش‌کاران کلپ‌های خیرخانه را با افراد مسلح داخل تالار آورده بود و این افراد، میزها را شکستاندند و سبب بی‌نظمی شدند.

او علاوه می‌کند که شماری از نمایندگان، علیه مسؤولین امنیتی‌ای که به این افراد، اجازه‌ی ورود به پارلمان را داده بودند، در دادستانی کل شکایت درج کرده‌اند.

آقای اصولی می‌گوید: «موضوع بن‌بست مجلس خاتمه یافته و مطابق اصول وظایف داخلی، میررحمان رحمانی نتوانسته است پنجاه به علاوه‌ی یک را تکمیل کند و نیز خودش رای‌گیری روی برگه‌ی باطل اعلان شده را پذیرفته است که این نشان می‌دهد او نتوانسته است اکثریت آرا را به‌دست بیاورد.»

در همین حال، ضیاؤالدین ضیا، از هواداران آقای رحمانی، ادعای کمال ناصر اصولی مبنی بر ورود ورزش‌کاران و افراد مسلح به مجلس را بی‌اساس خوانده و می‌گوید که اصولی، روز چهارشنبه هم ادعا کرده بود که دو صد نفر مسلح وارد تالار شده‌اند.

آقای ضیا، تاکید می‌ورزد که میررحمان رحمانی، رییس قانونی مجلس است و اکثریت آرای اعضای حاضر را کسب کرده است.

او علاوه کرد: «ما به هیچ عنوان به طرف انتخابات مجدد نمی‌رویم و رحمانی برنده و رییس قانونی مجلس است. تصمیم گرفته شده که روی یک برگه‌ی مورد منازعه رای‌گیری صورت بگیرد و این دیدگاه یک تعداد از بزرگان مجلس بوده است.»

اکثر نمایندگان انتظار دارند تا در نشست روز یک‌شنبه (۲سرطان) بتوانند راه‌حلی را در مورد بن‌بست مجلس نمایندگان پیدا کنند.