رییس جمهور غنی به پاکستان می‌رود

صبح کابل
رییس جمهور غنی به پاکستان می‌رود

رییس جمهور غنی در تماس تلفنی با نخست وزیر پاکستان، در مورد روند صلح افغانستان و اتصال منطقوی گفت‌وگو کرده است.

دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که عمران خان، نخست وزیر پاکستان، در این تماس تلفنی تعهد سپرده که کشورش برای هرگونه همکاری که منتج به تامین صلح و ثبات در افغانستان شود، آماده است.

او افزوده است که با دید و فکر اقتصاد محور و اتصال منطقوی رییس جمهور غنی توافق دارد و نیاز است تا روی مسایل تخنیکی در سطح هیأت دو کشور گفت‌وگو شود.

نخست وزیر پاکستان از آقای غنی، به‌خاطر بحث تفصیلی و رسیدن به یک تفاهم واضح، در رابطه به مسایل اقتصادی و اتصال منطقوی، خواسته که به پاکستان سفر کند.

رییس جمهور غنی نیز، تاکید کرده است: «روحیهی جدید ایجاد شده بر محور اقتصاد و اتصال منطقوی مورد استقبال ما است».

آقای غنی، هم‌چنان درخواست عمران خان برای سفر به اسلام‌آباد را پذیرفته است.

این در حالی است که رییس جمهور غنی، در مراسم اختتامیهی لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح، از پاکستان خواسته بود تا صادقانه در روند صلح افغانستان همکاری کند. او گفته بود: «پیام من به تمام کشورهای منطقه و به خصوص پاکستان این است که هدیه پس از صلح پیام بزرگ خواهد بود که رشد اقتصادی شما را در قبال خواهد داشت؛ ما صمیمیت با تمام جهان داریم و می‌خواهیم که چنین صمیمیت با پاکستان نیز داشته باشیم؛ رابطه ما استوار بر منافع دو طرف، رابطه دو دولت آزاد و برابر به پشتیبانی دو ملت خواهد بود بود.”

آقای غنی گفته بود که مردم افغانستان به هر شکل ممکن، بساط غم را از کشور خود بر می‌چینند و با کشورهای مختلف جهان روابط برقرار خواهند کرد؛ اما امیدوارند که پاکستان در صدر این فهرست قرار داشته باشد.