هراس‌افگنان طالب در بغلان در محاصره‌ی نیروهای امنیتی در آمده‌اند

صبح کابل
هراس‌افگنان طالب در بغلان در محاصره‌ی نیروهای امنیتی در آمده‌اند

مسؤولان امنیتی ولایت بغلان می‌گویند که نیروهای امنیتی، شماری از هراس‌افگنان طالب را که بر بخشی از شهر پلخمری حمله کرده‌ بودند، محاصره کرده‌اند. به گفته‌ی مسؤولان، درگیری هنوز هم در حومه‌های شهر پلخمری ادامه دارد.

جاوید بشارت، سخنگوی پولیس بغلان، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که شماری از هراس‌افگنان طالب در منطقه‌ی پل معدن و دهن کرکر شهر پلخمری در محاصره‌ی نیروهای امنیتی درآمده و دو نفر شان بازداشت شده‌اند.

او می‌گوید که در این درگیری، تلفاتی به هر دو طرف وارد شده است که تا کنون جزئیات آن روشن نیست.

در همین حال، رییس شورای ولایتی بغلان می‌گوید که هراس‌افگنان طالب در خانه‌های مردم سنگر گرفته‌اند. محمد صفدر محسنی، می‌افزاید که شمار زیادی از نیروهای مردمی در حمایت از نیروهای امنیتی با هراس‌افگنان طالب می‌جنگند.

گفته می‌شود که شماری از غیرنظامیان نیز در نتیجه‌ی درگیری در بخشی از شهر پلخمری، کشته و زخمی شده‌اند.

میرویس، داکتر بخش جراحی شفاخانه‌ی ولایتی شهر پلخمری، می‌گوید که تا کنون ۱۱ زخمی به شمول ۹ غیرنظامی و ۲ نظامی و همچنان اجساد دو نفر به شمول یک زن و یک نظامی، به این شفاخانه انتقال یافته است.

اما یک منبع دیگر در شفاخانه‌ی ولایتی بغلان، به روزنامه صبح کابل گفت که ۱۷ نفر زخمی و ۴ کشته به این شفاخانه منتقل شده‌اند که زخمی‌ها، ۲ نظامی و متباقی غیرنظامیان استند و جان باختگان نیز دو نظامی، یک غیر نظامی و یک هراس‌افگن طالب می‌باشد.

گفته می‌شود که درگیری در ساحات بند دو و دهن کرکر شهر پلخمری جریان دارد و نیروهای کاف