درگیری میان تفنگ‌داران غیر مسؤول در تخار، ۱ کشته و ۷ زخمی برجا گذاشت

محراب الدین ابراهیمی
درگیری میان تفنگ‌داران غیر مسؤول در تخار، ۱ کشته و ۷ زخمی برجا گذاشت

در نتیجه‌ی درگیری میان شماری از تفنگ‌داران غیر مسؤول در مربوطات ولسوالی چاه‌آب ولایت تخار، چندین غیرنظامی زخم برداشته‌اند.

باشندگان ولسوالی چاه‌آب ولایت تخار می‌گویند که این درگیری، از روز گذشته به این طرف جریان دارد و در نتیجه‌ی برخورد گلوله بر منازل مسکونی، چندین غیرنظامی زخم برداشته‌اند.

یکی از باشندگان مرکز ولسوالی چاه‌آب، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید: «درگیری از ساعت ۱ پس از چاشت دیروز میان تفنگ‌داران غیر مسؤول آغاز شده بود و تا بام‌داد امروز ادامه داشت. در این درگیری بر علاوه‌ی آواره‌شدن مردم از خانه‌های‌شان، چندین غیرنظامی هم زخمی شده‌اند.»

در همین حال، خلیل اسیر، سخن‌گوی پولیس ولایت تخار، واردشدن تلفات به طرف‌های درگیر و غیرنظامیان را در جریان این درگیری، تایید می‌کند.

آقای اسیر به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که تاکنون یک تفنگ‌دار غیرمسؤول کشته شده و ۲ تفنگ‌دار غیر مسؤول و ۵ غیر نظامی دیگر نیز زخم برداشته‌اند.

سخنگوی پولیس ولایت تخار، می‌گوید که درگیری توقف یافته؛ اما تفنگ‌داران غیرمسؤول هنوز هم در این ساحه حضور دارند.

منابع محلی می‌گویند که قوماندان حسین، از افراد بشیر قانت و قوماندان نظر، وابسته به سناتور محمد افضل شامل، به دلیل خصومت‌های شخصی با هم درگیر شده‌اند و پولیس نیز توان مهار این درگیری را ندارد. بشیر قانت، از فرماندهان حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، متهم به چندین قتل است.