وزارت دفاع: ولسوالی‌های بهارک و خواجه‌غار تخار سقوط نکرده است

صبح کابل
وزارت دفاع: ولسوالی‌های بهارک و خواجه‌غار تخار سقوط نکرده است

وزارت دفاع، گزارش‌های منتشرشده در باره‌ی سقوط ولسوالی‌های بهارک و خواجه‌غار ولایت تخار به دست هراس‌افگنان طالب را رد کرده است.

این وزارت، روز دوشنبه (۸ میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که درگیری میان نیروهای امنیتی و هراس‌افگنان طالب در ولسوالی‌های بهارک و خواجه‌غار ولایت تخار ادامه دارد و این دو ولسوالی سقوط نکرده است.

در اعلامیه آمده است که نیروهای امنیتی به عملیات نظامی خود شدت بخشیده‌ اند و تا کنون توانسته ‌اند که تلفات سنگینی را به هراس‌افگنان طالب وارد کنند که در تازه‌ترین مورد، در حمله‌ی هوایی در ولسوالی بهارک، ۱۱ نفر از اعضای طالبان کشته شده ‌اند.

وزارت دفاع تأکید کرده است که در حال حاضر، نیروهای امنیتی در حال پیش‌روی استند و و به زودی این ولسوالی‌ها از وجود هراس‌افگنان طالب پاک‌سازی خواهد شد.

این وزارت افزوده است که هراس‌افگنان طالب در این ولسوالی‌ها از منازل مسکونی و غیر نظامیان به صفت سپر انسانی استفاده می‌کنند و در برابر نیروهای امنیتی می‌جنگند.

این در حالی است که پیش از چاشت روز دوشنبه (۸ میزان)، گزارش‌هایی منتشر شده بود که گویا ولسوالی‌های بهارک و خواجه‌غار ولایت تخار به دست هراس‌افگنان طالب سقوط کرده است.

پیش از آن نیز، وزارت دفاع روز یک‌شنبه (۷ میزان)، گفته بود که ولسوالی خواجه‌غار ولایت تخار از وجود هراس‌افگنان طالب پاک‌سازی شده است.