عایشه خرم به عنوان نماینده‌ی جوانان افغان در سازمان ملل انتخاب شد

صبح کابل
عایشه خرم به عنوان نماینده‌ی جوانان افغان در سازمان ملل انتخاب شد

عایشه خرم، دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه کابل، به عنوان نماینده‌ی جوانان افغان در سازمان ملل متحد، برای سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است.

مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، پس از چاشت روز دوشنبه (۱۵ میزان) اعلام کرد که مناظره‌ی انتخاب دومین نماینده‌ی جوانان افغان در سازمان ملل متحد، از سوی مؤسسه‌ی اندیشه‌وران و سفارت آلمان در کابل، برگزار شده است.

عایشه خرم، رشاد هامر و پشتنه درانی، سه نامزدی بودند که به دور نهایی رقابت برای نماینده‌گی از جوانان در سازمان ملل متحد راه یافتند و هر سه نفر، با طرح موضوعی مبنی بر این که خطوط سرخ گفت‌وگوهای صلح چیست، در حضور هیأت داوران سخنرانی کرده و به رقابت پرداختند.

این مناظره از سوی تدامیچی یاماماتو، نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل متحد برای افغانستان، ادریس زمان، معاون سیاسی وزارت خارجه، پیتر پروگل، سفیر آلمان در افغانستان و سوفیا رامیار، مدیر اجرایی مؤسسه‌ی اندیشه‌وران، مورد داوری قرار گرفت و سرانجام عایشه خرم با کسب بیشترین امتیاز، به عنوان نماینده‌ی جوانان افغان در سازمان ملل متحد، انتخاب شد.

بانو خرم، قرار است از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ برای مدت یک سال به عنوان نماینده‌ی جوانان افغان در سازمان ملل متحد، چالش‌ها و فرصت‌های جوانان افغانستان را با رهبران و نمایندگان جهان در میان بگذارد.

بر اساس اهداف قطع‌نامه‌ی ۲۲۵۰ سال ۲۰۱۵ شورای امنیت سازمال ملل، نماینده‌ی جوانان در مقر این سازمان، موضوعات مهم سیاسی به ویژه موضوعات مرتبط به جوانان را با رهبران جهان مورد بحث قرار می‌دهد.

گفتنی است که نمایندگی جوانان افغان در سازمان ملل متحد را در سال گذشته‌ی میلادی، رامز بختیار به عهده داشت.