ترامپ: افغانستان هنوز ناامن است و مردم در شرایط دشواری زندگی می‌کنند

صبح کابل
ترامپ: افغانستان هنوز ناامن است و مردم در شرایط دشواری زندگی می‌کنند

رییس‌جمهور ایالات متحده، با اشاره به حضور ۱۹ساله‌ی نیروهای خارجی در افغانستان، گفته است که این کشور هنوز هم ناامن است و مردم در شرایط دشواری زندگی می‌کنند.

دونالد ترامپ، در سخنرانی جدید خود در واشنگتن، گفته است که نمی‌خواهد نیروهای امریکایی را برای مدت طولانی در افغانستان نگه دارد و این نیروها را از این کشور، خارج خواهد کرد.

او افزوده است که با وجود هزینه‌های فراوان ایالات متحده و جان باختن هزاران سرباز امریکایی در افغانستان، این کشور هنوز هم ناامن است و مردم در شرایط دشواری زندگی می‌کنند. او علاوه کرده است که طالبان، به جنگ ادامه داده ‌اند و ناامنی در این کشور افزایش یافته است.

آقای ترامپ، بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تأکید کرده؛ اما در عین حال گفته است که ادامه‌ی مبارزه با هراس‌افگنی و افراطیت، یک امر ضروری است.

او ادامه داده است که به منظور حفاظت از منافع ملی ایالات متحده و جلوگیری از تهدیدات در برابر این کشور، جنگ بر علیه طالبان و گروه‌های تروریستی ادامه می‌یابد.

رییس‌جمهور ایالات متحده گفته است: «هزاران نظامی امریکایی، تنها به هدف حفاظت از امنیت ملی امریکا، در جنگ افغانستان و عراق جان باخته ‌اند. نیروهای امریکایی، بر اساس یک برنامه‌ی واقعی به این جنگ رفته ‌اند و تلاش می‌کنند که چگونه به این جنگ پایان بدهیم. دیگر نمی‌توانیم مدت زیادی در افغانستان حضور داشته باشیم؛ اما به جنگ با هراس‌افگنی ادامه خواهیم داد.»

آقای ترامپ در حالی از خروج نیروهای خارجی از افغانستان حرف می‌زند که این نیروها، نزدیک به دو دهه می‌شود که مصروف جنگ در افغانستان ‌اند. جنگ نیروهای امریکایی در افغانستان، طولانی‌ترین جنگ در تاریخ ایالات متحده شناخته شده است.

رییس‌جمهور ایالات متحده، چند روز پیش نیز در یک همایش انتخاباتی، تأکید کرده بود که وقت آن رسیده تا نیروهای امریکایی از افغانستان خارج شوند.