جان باختن ۲۰ نفر از نیروهای امنیتی در ولایت ارزگان

صبح کابل
جان باختن ۲۰ نفر از نیروهای امنیتی در ولایت ارزگان

مسؤولان امنیتی در ولایت ارزگان، از جان باختن ۲۰ تن از نیروهای امنیتی در جریان درگیری با هراس‌افگنان طالب در این ولایت خبر می‌دهند.

خطاب خنجری، فرمانده‌ی پولیس ولایت ارزگان، می‌گوید که بیش از دو هفته می‌شود درگیری سنگین میان نیروهای امنیتی و هراس‌افگنان طالب، در ولسوالی گیزاب ادامه دارد.

او می‌افزاید که تنها در جریان ۴۸ ساعت گذشته، ۲۰ نفر از نیروهای امنیتی به شمول هفت کوماندو، هشت سرباز ارتش و پنج سرباز پولیس در نتیجه‌ی این درگیری‌ها جان باخته‌ اند.

آقای خنجری علاوه می‌کند که در این درگیری‌ها، ۱۸ نفر از هراس‌افگنان طالب نیز کشته شده و ۲۲ عضو دیگر این گروه زخم برداشته ‌اند.

به گفته‌ی او، نیروهای کوماندوی ارتش، یک‌شنبه‌شب (۲۸ میزان) به منظور پشتیبانی از نیروهای امنیتی، با چرخ‌بال به ولسوالی گیزاب رسیدند.

فرمانده‌ی پولیس ولایت ارزگان، می‌گوید که در حال حاضر درگیری در پنج کیلومتری ساختمان ولسوالی و فرماندهی پولیس ولسوالی گیزاب ادامه دارد.

ولایت ارزگان در جنوب افغانستان، از ولایت‌های به شدت ناامن است و پس از ولایت‌ هلمند، شاهد بیشترین میزان کشت و تولید تریاک است.

گروه طالبان در این ولایت حضور بسیار گسترده دارند و به جز از یکی دو ولسوالی این ولایت، بقیه یا در کنترل کامل طالبان‌ است و یا در تهدیدات بسیار بالا قرار دارد.