کشته و زخمی‌شدن بیست سرباز امنیتی در کندز

صبح کابل
کشته و زخمی‌شدن بیست سرباز امنیتی در کندز

در نتیجه‌ی حمله‌ی هراس‌افگنان طالب بر پاسگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی علی‌آباد ولایت کندز، ۲۰ سرباز امنیتی کشته و زخمی شده‌ اند.

عصمت‌الله مرادی، سخنگوی والی کندز، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که هراس‌افگنان طالب حوالی ساعت ۱۱:۰۰ دوشنبه‌شب (۲۹ میزان)، بر پاسگاه نیروهای امنیتی در روستای عرض بیگی حمله کردند.

او می‌افزاید که این درگیری، تا نیمه‌های شب ادامه داشت و در نتیجه‌ی آن، ۸ نفر از سربازان پولیس ملی و محلی، کشته و زخمی شده ‌اند؛ اما به دلیل قطع شبکه‌های مخابراتی در منطقه‌ای که در آن درگیری صورت گرفته، آمار دقیقی از تلفات واردشده به نیروهای امنیتی در دسترس نیست.

آقای مرادی علاوه کرد که در این درگیری، به هراس‌افگنان طالب نیز تلفاتی وارد شده است؛ اما آمار دقیق آن تا کنون مشخص نیست.

در همین حال، یک منبع امنیتی، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که در این حمله‌ی هراس‌افگنان طالب، ۲۰ سرباز امنیتی کشته و زخمی شده‌ اند.

این در حالی است که چند روز پیش، نیروهای ارتش عملیاتی را به منظور پاک‌سازی ولایت کندز از وجود هراس‌افگنان طالب راه‌اندازی کردند. وزارت دفاع گفته است که تا کنون، ساحات زیادی از این ولایت، از وجود طالبان پاک‌سازی شده است.

ولایت کندز در شمال-شرق افغانستان، از ولایت‌های ناامن به شمار می‌رود. طالبان در آن حضور گسترده دارند و هرازگاهی دست به تحرکات علیه نیروهای دولتی می‌زنند.