ولسوالی درقد تخار از وجود هراس‌افگنان طالب پاکسازی شد

صبح کابل
ولسوالی درقد تخار از وجود هراس‌افگنان طالب پاکسازی شد

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است که به دنبال عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی، ولسوالی درقد ولايت تخار، به گونه‌ی کامل از وجود هراس‌افگنان طالب پاکسازى شده است.

در خبرنامه‌ای که صبح روز جمعه (۳عقرب) از سوی این وزارت به نشر رسیده، آمده است که نیروهای امنیتی افغانستان از چند روز به این‌سو عملیات تصفیوی‌ای را در ولسوالی درقد تخار راه‌اندازی کرده بودند  که در نتیجه این ولسوالی به گونه‌ی کامل از وجود طالبان پاکسازی شده است.

بر بنیاد این خبرنامه، در جریان عملیات تصفیوی نیروهای ارتش در ولسوالی درقد، ۵۰ هراس‌افگن طالب کشته و ده‌ها تن دیگر شان زخمی شده ‌اند.

این درحالی است که به تازگی ولسوالی بهارک ولایت تخار نیز در نتیجه‌ی عملیات تصفیوی نیروهای ارتش، از وجود هراس‌افگنان طالب پاک‌سازی شده است.

ولسوالی درقد از ولسوالی‌های ناامن در تخار است که حدود یک و نیم ماه قبل در نتیجه‌ی حمله‌ی طالبان سقوط کرد و نیروهای امنیتی به ولسوالی خواجه‌ بهاؤالدین عقب‌نشینی کرده بودند. محمد اعظم افضلی، منشی شورای ولایتی تخار در آن زمان این خبر را تأیید کرده بود.

ولایت تخار در شمال‌-شرق افغانستان، در یک‌ سال اخیر، به شدت ناامن شده است و طالبان حملات زیادی را بر ولسوالی‌های ماورای کوکچه راه‌اندازی کرده اند.