غنی به خلیل‌زاد: موضوع آتش‌بس در پروسه‌ی صلح جدی گرفته شود

صبح کابل
غنی به خلیل‌زاد: موضوع آتش‌بس در پروسه‌ی صلح جدی گرفته شود

رییس‌جمهور غنی، در دیدار با زلمی خلیل‌زاد، تأکید کرده است که موضوع آتش‌بس در جریان پروسه‌ی صلح، باید به‌گونه‌ی جدی درنظر گرفته شود.

دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری، چهارشنبه شب (۱۳ قوس) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که محمداشرف غنی، با زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا در امور صلح افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، هر دو طرف، در مورد تعقیب موضوعاتی همچون آتش‌بس و پرداختن به مشکل مخفی‌گاه‌های طالبان در بیرون از کشور به‌خاطر دست‌یابی به موافقت‌نامه‌ی صلح پایدار که رؤسای جمهور افغانستان و امریکا در ملاقات اخیر شان روی آن بحث کرده بودند، گفت‌وگو کردند.

رییس‌جمهور غنی، به زلمی خلیل‌زاد گفته است که به‌منظور پیشرد پروسه‌ی صلح، باید هر دو موضوع به‌گونه‌ی جدی در نظر گرفته شود.

خبرگزاری رویترز، روز گذشته گزارش داد که زلمی خلیل‌زاد، به منظور از سرگیری گفت‌وگوهای صلح، وارد کابل شده و قرار است با رهبران حکومت وحدت ملی، در این باره، دیدار و گفت‌وگو کند.

از سویی هم، وزارت خارجه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا، گفته است که آقای خلیل‌زاد پس از کابل به دوحه می‌رود و در آنجا، گفت‌وگوهای صلح با طالبان را دوباره آغاز می‌کند.