سه انفجار پی‌هم در کابل، یک کشته و ۱۷ زخمی برجا گذاشت

صبح کابل
سه انفجار پی‌هم در کابل، یک کشته و ۱۷ زخمی برجا گذاشت

صبح امروز یکشنبه (۱۲ جوزا) سه انفجار پی‌هم در جاده‌ی سیلو، مربوط حوزه‌ی پنجم امنیتی شهر کابل به‌وقوع پیوست.

فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس کابل، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که انفجار نخست، ناشی از ماین مقناطیسی بوده و موتر نوع کاستر، حامل کارمندان دانشگاه برهان‌الدین ربانی را هدف قرار داده است. او می‌افزاید که این انفجار حوالی ساعت ۷:۵۰ صبح به وقوع پیوست و در نتیجه‌ی آن، یک غیرنظامی جان باخته و ۱۰ نفر دیگر زخم برداشته‌اند.

در همین حال، نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که دو انفجار دیگر، حدود ۲۰ دقیقه بعد از انفجار نخست، در همین محل به وقوع پیوسته است.

او می‌افزاید که هر سه انفجار، ناشی از ماین‌های جاسازی شده بودند و در نتیجه‌ی آن، یک غیرنظامی جان باخته و ۱۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

از سویی هم، گفته می‌شود که در نتیجه‌ی انفجارهای امروز، احمد جاوید کارگر، مسؤول خبرگزاری پیشگو و محمد فصیح متوکل خبرنگار کلید، زخم برداشته‌اند.

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، در واکنش به این رویداد، گفته است که این حملات به هدف برهم زدن آرامش شهر و ایجاد رعب و وحشت صورت می‌گیرد. او تاکید کرده که طالبان و گروه‌های همسو با آنان، ثابت کرده‌اند که پروای رمضان، مسجد، عالم دین، روحانی و اینک محصل را ندارند.

در جریان دو هفته‌ی اخیر، این چهارمین رویداد تروریستی در شهر کابل بوده است. روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی قبل، یک مهاجم انتحاری مواد همراهش را در برابر دروازه‌ی ورودی دانشگاه نظامی مارشال فهیم منفجر کرد و در نتیجه، شش نفر جان باختند و ۱۲ نفر زخمی شدند.