معنوی: رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی ممنوع‌الخروج شده‌اند

صبح کابل
معنوی: رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی ممنوع‌الخروج شده‌اند

فضل‌احمد معنوی، عضو ارشد دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی، گفته است که رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی، ممنوع‌الخروج شده‌اند.
آقای معنوی، در برگه‌ی تویترش نوشته است، رهبری هر دو کمیسیون‌ انتخاباتی، به هر سفارتی که مراجعه کرده‌اند، ویزه گرفته نتوانسته‌اند.
او افزوده است: «ارگ پاسپورت‌های سياسی به رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی توزيع كرد تا به كشور تركيه كه پاسپورت سياسی رفع ويزا است، گريخته بتوانند؛ اما با حكم عبدالله عبدالله، ممنوع الخروج شده‌اند تا از خيانتی كه انجام داده‌اند، پاسخ دهند.»
این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات، پس از چاشت روز سه‌شنبه (۲۹دلو) نتیجه‌ی نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که بر اساس آن، محمداشرف غنی، با به دست آوردن ۵۰٫۶۴درصد آرا، برنده‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری شناخته شده است.
ساعاتی پس از اعلام نتیجه‌ی نهایی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، عبدالله عبدالله، رهبر دسته‌ی انتخابا‌تی ثبات و همگرایی، در یک نشست خبری تأکید کرد که نتیجه‌ی اعلام شده برآمده از تقلب بوده و کمیسیون‌های انتخاباتی «خیانت ملی» را مرتکب شده‌اند.
او افزود که نتیجه‌ی انتخابات را نمی‌پذیرد و یک حکومت همه‌شمول (حکومت موازی) را تشکیل خواهد داد.
آقای عبدالله گفت: «نتیجه‌ای که اعلام کردند، نتیجه‌ی دزدی انتخابات، کودتا بر مردم سالاری و خیانت به اراده‌ی مردم بود. این نتیجه‌ را از اساس و ریشه غیرقانونی می‌دانیم.»