شورای امنیت ملی: کاهش خشونت‌ها از امشب آغاز می‌شود

صبح کابل
شورای امنیت ملی: کاهش خشونت‌ها از امشب آغاز می‌شود

هم‌زمان با نزدیک شدن امضای توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان، شورای امنیت ملی افغانستان، از کاهش خشونت‌ها از سوی این گروه خبر داده است.
هرچند، شورای امنیت ملی تاهنوز اعلامیه‌ی رسمی در این مورد نداده؛ اما خبرهای نشر شده، نشان می‌دهد که روند کاهش‌ خشونت‌ها قرار است که از ساعت ۱۲ امشب به بعد، آغاز شود.
پیش از این وزارت داخله، نیز خبر داده بود که تا چند روز دیگر، مرحله‌ی کاهش خشونت‌ها از سوی گروه طالبان آغاز خواهد شد.
مسعود اندرابی، روز سه‌شنبه (۲۹ دلو) در ورکشاپ فرماندهان پولیس، گفت که بر اساس توافق میان ایالات متحده‌ی امریکا و طالبان، قرار است تا پنج روز آینده، مرحله‌ی کاهش خشونت‌ها از سوی طالبان آغاز شود.
آقای اندرابی آن زمان گفته بود: «کاهش خشونت که طالبان به آن متعهد شده‌اند، بیان‌گر برحق بودن مبارزه‌ی مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی است. این خود نشان می‌دهد که طالبان جنگ مقدسی را راه‌اندازی نکرده اند، بلکه تمام آن خشونت بوده و حالا به کاهش آن متعهد شده‌اند.»
این درحالی است که هفته‌ی گذشته یک منبع به روزنامه‌ی صبح کابل گفته بود که از جمعه‌شب (۲۵ دلو) به این طرف، روند کاهش خشونت‌ها از سوی گروه طالبان آغاز شده است.
به گفته‌ی این مبنع، با آغاز روند کاهش خشونت‌ها، قرار است در ۲۸ فبروری، توافق‌نامه‌ی صلح میان ایالات متحده‌ی امریکا و طالبان، به امضا برسد.
مقام‌های امریکایی و رهبران حکومت وحدت ملی، ابراز امیدواری کرده‌اند که با امضای توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان، زمینه‌ی برقراری آتش‌بس و تأمین صلح دائمی در افغانستان فراهم شود.