توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان فردا امضا می‌شود

صبح کابل
توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان فردا امضا می‌شود

هم‌زمان با وارد شدن به هفتمین روز «کاهش خشونت‌ها»، قرار است که توافق‌نامه‌ی صلح میان نمایندگان امریکا و گروه طالبان، فردا شنبه (۱۰ حوت) به امضا برسد.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا، گفته است که امضای توافق‌نامه‌ی صلح با طالبان، وابسته به مؤثریت اجرای مرحله‌ی یک‌هفته‌ای کاهش خشونت است.

او هم‌چنان تأکید کرده است که اگر مرحله‌ی کاهش خشونت با موفقیت به پایان برسد، توافق‌نامه‌ی صلح با طالبان را خودش امضا خواهد کرد.

این در حالی است که نمایندگان امریکا و گروه طالبان، روز جمعه (۲ حوت) روی روند یک‌هفته‌ای کاهش خشونت به توافق رسیده بودند و دو طرف خاطرنشان کرده بودند، در صورتی که این روند موفقانه به پایان برسد، موافقت‌نامه‌ای صلح میان دو طرف، فردای آن روز یعنی روز شنبه (۱۰ حوت) به امضا می‌رسد.

در همین حال، رسانه‌ها روز پنچ‌شنبه (۸ حوت) به نقل از منابعی نوشته بودند که یک هیأت شش‌نفری روز پنچ‌شنبه (۸ حوت) به نمایندگی از حکومت افغانستان، برای گفت‌وگو با طالبان، به دوحه، پایتخت قطر، رفته است

قرار است پس از امضای توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی میان گروه طالبان و نمایندگانی از حکومت افغانستان، آغاز شود.