نعیم نظری: از سرگیری خشونت‌ها به مذاکرات صلح آسیب می‌زند

صبح کابل
نعیم نظری: از سرگیری خشونت‌ها به مذاکرات صلح آسیب می‌زند

مسؤولان کمیسیون مستقل حقوق بشر، تأکید می‌کنند که از سرگیری خشونت‌ها توسط طالبان، به روند مذاکرات صلح آسیب خواهد زد.
نعیم نظری، معاون کمیسیون مستقل حقوق بشر، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که از سرگیری خشونت‌ها، امیدواری مردم نسبت به برقراری صلح را کاهش داده و به روند مذاکرات، آسیب می‌زند.
او می‌افزاید: «تمام طرف‌ها، باید رویکرد صلح‌جویانه را در اولویت قرار دهند. هرگونه رویکرد خشونت‌بار، می‌تواند به روند روند صلح آسیب بزند. از طالبان می‌خواهیم تا آرزوهای مردم را با خاک یک‌سان نکند.»
این در حالی است که پیش از امضای توافق‌نامه‌ی صلح، ایالات متحده‌ی امریکا، از گروه طالبان خواسته بود که به منظور اطمینان، برای یک هفته‌، حملات خود را در افغانستان کاهش دهد. مرحله‌ی کاهش خشونت‌ها، بامداد روز شنبه (۳حوت) آغاز شد و یک شب قبل از امضای توافق‌نامه‌ی صلح پایان یافت.
هرچند انتظار می‌رفت که روند کاهش خشونت‌ها، تا آغاز مذاکرات بین‌الافغانی ادامه یابد؛ اما گروه طالبان، روز دوشنبه (۱۲ حوت) اعلام کرد که مرحله‌ی کاهش خشونت‌ها، پایان یافته و جنگ‌جویان این گروه، حملات شان را بر نیروهای امنیتی افغانستان از سرگرفته اند.
ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان گفته است که جنگ‌جویان این گروه، پس از این، تنها در برابر نیروهای امنیتی افغان خواهند جنگید و حمله در برابر نیروهای امریکایی، پایان می‌یابد.