طالبان: هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت افغانستان همه‌شمول نیست

صبح کابل
طالبان: هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت افغانستان همه‌شمول نیست

گروه طالبان، اعلام کرده است که هیأت مذاکره‌کننده‌ای که از سوی دولت افغانستان ایجاد شده، همه‌شمول نیست و با توافق تمام طرف‌ها ایجاد نشده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که این گروه، بارها برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، اعلام آمادگی کرده، اما دولت افغانستان تاکنون تیم با صلاحیت، صلح‌خواه و همه‌شمولی را ایجاد نکرده است.

او می‌افزاید: «دولت می‌تواند در مذاکرات بین‌الافغانی، در کنار سایر جهت‌ها، به عنوان یک جهت اشتراک کند. تیم اعلان‌شده از سوی دولت، خلاف موقف اصولی ما و خلاف توافق‌نامه با امریکایی‌ها است. سایر جهت‌ها از تیم اعلان‌شده راضی نیستند.»

سخن‌گوی طالبان، می‌گوید که برای رسیدن به صلح و ثبات دائمی، تیم مذاکره‌کننده‌ی دولت افغانستان باید با توافق تمام طرف‌ها ایجاد شود.

او می‌گوید که دولت افغانستان، نباید صلح را در انحصار خود درآورده و در برابر مذاکرات بین‌الافغانی مانع ایجاد کند.

به گفته‌ی مجاهد، گروه طالبان با هیأتی وارد گفت‌وگو خواهد شد که بر اساس توافق تمام طرف‌ها تشکیل شود.

گفتنی است که هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت افغانستان به تازه‌گی نهایی شده است. معصوم استانکزی، فاطمه گیلانی، نادر نادری، عبدالمتین بیک، فوزیه کوفی، ضراراحمد مقبل، عبدالهادی ارغندیوال، رسول طالب، حبیبه سرابی، غیرت بهیر، محمدحفیظ منصور، غلام‌فاروق مجروح، عنایت‌الله بلیغ، باتور دوستم، کلیم‌الله نقیبی، محمد ناطقی، ایوب انصاری، شهلا فرید، شریفه زرمتی، خالد نور و امین احمدی، از اعضای این هیأت استند.