زلمی خلیل‌زاد با رییس جمهور غنی دیدار کرد

عبدالرازق اختیاربیگ
زلمی خلیل‌زاد با رییس جمهور غنی دیدار کرد

نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا در امور صلح افغانستان، به منظور  مشوره و گفت‌وگو با رهبران حکومت وحدت ملی، به کابل آمده است.

وزارت خارجه‌ی امریکا، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که زلمی خلیل‌زاد، روز یک‌شنبه(۱۹ جوزا) به کابل آمده تا با رهبری حکومت وحدت ملی، رهبران سیاسی، فعالان جامعه‌ی مدنی و زنان افغان دیدار و گفت‌وگو کند.

به نقل از خبرنامه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا، قرار است آقای خلیل‌زاد در دیدار با رهبران حکومت، در مورد پیشرفت‌های مذاکرات صلح با طالبان معلومات بدهد.

هم‌چنان وزارت خارجه‌ی امریکا گفته است که آقای خلیل‌زاد افزون بر دیدار با رهبران حکومت، با سایر اقشار مردم از جمله جوانان نیز دیدار خواهد کرد تا در مورد پروسه صلح با آنان گفت‌وگو کند.

در همین حال ارگ ریاست جمهوری، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که رییس جمهور غنی، یک‌شنبه شب(۱۹ جوزا) با زلمی خلیل‌زاد در مورد روند صلح افغانستان دیدار کرده است.

در خبرنامه آمده است: «در این دیدار، زلمی خلیلزاد در رابطه به سفرهایش به پاکستان و اروپا به منظور تلاش‌های صلح در افغانستان، به رییس جمهور غنی معلومات داده و همچنان جزئیات برنامه‌های آینده‌اش را شریک ساخته است».

این درحالی است که دور تازه‌ی سفرهای آقای خلیل‌زاد، به تاریخ ۱۲جوزا آغاز شد و قرار است سفرهای او، تا ۸ روز دیگر نیز ادامه یابد.