افراد طالبان ۵۳ غیرنظامی به شمول زنان و کودکان را در دایکندی گروگان گرفتند

صبح کابل
افراد طالبان ۵۳ غیرنظامی به شمول زنان و کودکان را در دایکندی گروگان گرفتند

مقام‌های محلی در ولایت دایکندی، تأیید می‌کنند که ۵۳ غیرنظامی به شمول زنان و کودکان، در ولسوالی کجران این ولایت، از سوی افراد طالبان گروگان گرفته شده‌اند.

عباس کامیار، سخن‌گوی والی دایکندی، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که افراد طالبان، ۵۳ غیرنظامی به شمول ۲۸ زن و کودک را که باشندگان ولسوالی‌های کجران، پاتو و کیتی اند، گروگان گرفته اند.

به گفته‌ی او، ۱۷ موتر باربری و مسافربری نیز از سوی افراد طالبان، در ولسوالی کجران ولایت دایکندی، توقف داده شده است.

آقای کامیار، می‌افزاید: «دلیل این اقدام طالبان، فرار یک پسر و دختر پشتون از قریه گوهرنگین ولسوالی چهارچینوی ارزگان و عبور آن‌ها از ولسوالی کجران دایکندی بوده است. این رویداد، پنج روز پیش اتفاق افتاده است. طالبان در بدل رهایی گروگان‌ها، از مردم کجران خواسته‌اند که این دو نفر را تسلیم کنند.»

او تأکید می‌کند که این موضوع، با مرکز نظامی نیروهای امریکایی در کندهار مطرح شده و از سویی هم، تلاش‌های بزرگان قومی برای آزادی گروگان‌ها نیز جریان دارد.

ولایت دایکندی در مرکز افغانستان، از جمله ولایت‌های امن محسوب می‌شود؛ اما در این اواخر، ولسوالی‌های کجران و پاتوی آن، شاهد ناامنی‌های فراوانی بوده است.

در جریان چند ماه گذشته، هراس‌افگنان طالب بارها بر پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی‌های کجران و پاتوی این ولایت، حمله کرده‌اند و در جریان آن، به نیروهای امنیتی نیز تلفاتی وارد شده است.