تیراندازی پولیس در غزنی؛ ۱۰ معترض زخمی شدند

اکرم رسا
تیراندازی پولیس در غزنی؛ ۱۰ معترض زخمی شدند

اعضای شورای ولایتی غزنی، تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی شلیک نیروهای پولیس در ساحه‌ی پارک حکیم سنأیی این ولایت، شماری از معترضان، زخم برداشته اند.

حسن‌رضا یوسفی، عضو شورای ولایتی غزنی، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که صبح روز چهارشنبه (۱۹ سنبله)، باشندگان نوآباد شهر غزنی، در واکنش به بی‌نظمی‌های روز گذشته‌ی کاروان هواداران احمدشاه مسعود، دست به اعتراض زدند.

به گفته‌ی او، نیروهای پولیس برای بر هم زدن اعتراض مردمی، دست به شلیک هوایی زدند که در نتیجه، شماری از معترضان، زخم برداشتند.

آقای یوسفی، می‌گوید که تا کنون، آمار دقیق زخمیان این رویداد، مشخص نشده است.

او، تصریح کرد: «روز گذشته، هواداران احمدشاه مسعود، کاروان‌گردی کردند که با بی‌نظمی‌هایی همراه بود و به همین دلیل، باشندگان منطقه‌ی نوآباد و نیروهای پولیس، یک جا، با اعضای کاروان، برخورد جدی کرده بودند.»

آقای یوسفی، گفت که اعضای کاروان،‌ پس از درگیری با باشندگان محل و نیروهای پولیس، نوآباد را ترک کردند؛ اما پس از ترک محل، در مسیر نوآباد_شهر غزنی، شیشه‌ی چندین موتر مربوط به باشندگان این محل را شکستاندند.

با این حال، یک منبع محلی در منطقه‌ی نوآباد شهر غزنی، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که در نتیجه‌ی شلیک هوایی نیروهای پولیس، بیش از ۱۰ نفر زخم، برداشته اند.

روز سه‌شنبه (۱۸ سنبله)، مصادف با نوزدهمین سالیاد ترور احمدشاه مسعود، «قهرمان ملی کشور» بود. مسعود، فرمانده‌ی عمومی جبهه ضد طالبان بود.