ارگ از احتمال نامزدی فوزیه کوفی برای جایزه‌ی صلح نوبل استقبال کرد

صبح کابل
ارگ از احتمال نامزدی فوزیه کوفی برای جایزه‌ی صلح نوبل استقبال کرد

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری، از احتمال نامزدی فوزیه کوفی، عضو هیأت گفت‌وگوکننده‌ی دولت افغانستان، برای جایزه‌ی صلح نوبل، استقبال کرده است.

آقای صدیقی، روز شنبه (۱۲ میزان)، در برگه‌ی تویترش نوشته است که فوزیه کوفی، عضو با افتخار هیات گفت‌وگوکننده‌ی دولت افغانستان است.

او افزوده است: «حکومت افغانستان، از درج شدن نام خانم کوفی به عنوان نامزد احتمالی جایزه‌ی صلح نوبل از سوی شورای صلح ناروی، استقبال می‌کند.»

این در حالی است که به تازگی، شورای صلح ناروی، فهرست نامزدان احتمالی جایزه‌ی صلح نوبل را اعلام کرده است. در این میان، نام فوزیه کوفی، عضو هیأت گفت‌وگوکننده‌ی دولت افغانستان، در صدر فهرست قرار دارد.

این شورا، از بانو کوفی، به عنوان نامزد شایسته‌ی جایزه‌ی صلح نوبل یاد کرده و گفته است که او، به دلیل تلاش دوام‌دارش برای تامین حقوق زنان و صلح در افغانستان، در شرایط دشوار، به عنوان نامزد جایزه صلح نوبل مطرح شده است.

با این حال، بانو کوفی، گفته است که مطرح شدن نام او به عنوان نامزد جایزه‌ی صلح نوبل، پیام واضح مبنی بر اهمیت صلح در افغانستان و جایگاه زنان در این روند، برای جامعه‌ی جهانی دارد.

به گفته‌ی او، این موضوع، او را در جایگاه بهتری برای دفاع از حقوق زنان و شهروندان در گفت‌وگوهای صلح با طالبان، قرار خواهد داد.