امرالله صالح: عکس مجرمان و فراری‌ها در تمام نواحی شهر کابل نصب می‌شود

صبح کابل
امرالله صالح: عکس مجرمان و فراری‌ها در تمام نواحی شهر کابل نصب می‌شود

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری، گفته است که عکس مجرمان و فراری‌ها، در تمام نواحی شهر کابل، نصب خواهد شد.

آقای صالح، روز چهارشنبه (۳۰ میزان)، در برگه‌ی فیسبوکش نوشت که با نصب عکس مجرمان و فراری‌ها در نواحی شهر کابل، مردم می‌توانند در ردیابی آن‌ها کمک کنند و یا آن‌ها خود از ترس مردم یا به قانون تسلیم می‌شوند و یا هم «آدم» خواهند شد.

او، هم‌چنان گفته است که تمام ایست‌های بازرسی پولیس، با دوربین‌هایی که قابلیت ثبت صدا و تصویر را داشته باشد، مجهز خواهد شد. «کسانی که با استفاده از زور و جایگاه، بالای پولیس فشار می‌آورند و عربده‌کشی می‌کنند، باید تشهیر شوند. خریداری دوربین‌ها از امروز آغاز می‌شود.»

به گفته‌ی آقای صالح، کار ایجاد ساختمان برای تمام حوزه‌هایی که ساختمان ندارند، با استفاده از منبع واحد تدارکاتی آغاز می‌شود و پاسگاه‌های دور و در ساحات غیرمسکونی نیز، با تجهیزات گرم و مناسب برای زمستان مجهز خواهد شد.

او، افزوده است که اتهام بی‌اساس در برابر نیروهای امنیتی و به ویژه پولیس که از این بابت آسیب‌پذیرتر از همه است، بی‌پاسخ باقی نمی‌ماند و فردی که تهمت می‌زند، باید حاضر به ارایه‌ی ثبوت و یا عذرخواهی باشد.

آقای صالح، گفته است: «همه‌روزه، فهرست شایعاتی که در برابر نیروهای امنیتی نشر می‌شود و ریشه در دستگاه‌های جنگ روانی دشمنان خارجی و داخلی دارد، نشر می‌شود تا مردم بتوانند جعل را از واقعیت تفکیک کرده و فضا و ماحول را برای نیروهای دفاعی و امنیتی باز و مثبت سازند. دفاع از یونفیورم، دفاغ از پوست و جلد نظام است.»

او، علاوه کرده است، تمام پل‌های هوایی که به خاطر نصب اعلانات به «تشناب» مبدل شده، پاک می‌شود اماکن غیرقانونی نیز تخریب خواهد شد.

آقای صالح، گفته است که تشناب‌های شهری در کابل، افزایش می‌یابد. «حیثیت شهر را باید اعاده کنیم. سطح حیثیت شهر و پاکی آن، رابطه‌ی مستقیم با خدمات دستشویی و تشناب دارد.»

گفتنی است که به دنبال افزایش جرایم جنایی و تروریستی در کابل، رییس‌جمهور غنی، مسوولیت رسیدگی به مسایل امنیتی کابل را برای چند هفته و به گونه‌ی مستقیم، به امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری سپرده است.