چالش صالح به طالبان: به زودی برنامه‌های تان را هیچ خواهیم ساخت

صبح کابل
چالش صالح به طالبان: به زودی برنامه‌های تان را هیچ خواهیم ساخت

امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری، گفته است که گروه طالبان با نشر ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی، هشدار داده اند که اگر خواست‌های آن‌ها برآورده نشود، روند کارگزاری ماین‌های چسپکی را افرایش خواهند داد.

آقای صالح، روز سه‌شنبه (۱۱قوس)، در برگه‌ی فیسبوکش، نوشته است که به زودی برنامه‌های طالبان را در این مورد، خنثا خواهد کرد.

او گفته است: «پیام من به طالبان این است که کسان دیگری نیز با توسل و اتکا به وحشت خواستند این ملت را به تمکین وادارند ولی ناکام شدند. مردم افغانستان از ترس ماین چسپکی تسلیم جهل و وحشت نخواهند شد. شاید رو آوردن شما به سیاست برای تان جایگاه ایجاد کند؛ اما شکستن اراده‌ی یک ملت ۳۵ملیونی با ماین چسپکی امکان ندارد. ما بزودی این وسیله‌ی شیطانی شما را نیز هیچ خواهیم ساخت. این چلنج من به اتکا به خدا و مردم به طالب است.»

معاون اول ریاست‌جمهوری، هم‌چنان گفته است، آزادی ۵۵۰۰ نفر طالب که به نیت صلح‌سازی صورت گرفت، ذهنیتی را در میان این گروه به وجود آورده که گویا هیچ جنایتی مجازات ندارد. «این در حالی است که رییس‌جمهور خواستار محکمه‌ی علنی این جنایت‌کاران است و چنانچه وعده داده بودیم تمام اعترافات را بدون سانسور در اختیار مردم قرار خواهیم داد.»