اشرف غنی: مبارزه با موج دوم کرونا در اولویت دولت قرار دارد

صبح کابل
اشرف غنی: مبارزه با موج دوم کرونا در اولویت دولت قرار دارد

رییس‌جمهور غنی، در گفت‌وگو با رییسان بانک جهانی و بانک انکشاف آسیایی و مسوولان سازمان صحی جهان و اداره‌ی یونیسف، تاکید می‌کند که مبارزه با موج دوم ویروس کرونا، در اولویت دولت افغانستان قرار دارد.

در اعلامیه‌ای که ناوقت روز (پنج‌شنبه، ۱۴ قوس)، از سوی ارگ ریاست‌جمهوری، به نشر رسیده، آمده است که آقای غنی، طی تماس ویدیویی با رییسان بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی برای افغانستان، مسوولان سازمان صحی جهان و اداره‌ی یونیسف، گفت‌وگو کرده است.

در اعلامیه آمده است که آنان به رییس‌جمهور، اطمینان داده اند که بانک جهانی و بانک انکشاف آسیایی و سایر نهادهای کمک‌کننده، روی یک بسته‌ی کمکی و تعهدات مالی به افغانستان، کار می‌کنند.

به نقل از اعلامیه‌ی ارگ، رییس‌جمهور غنی، در این دیدار از رییسان بانک جهانی و بانک انکشاف آسیایی، خواسته است که در قسمت تطبیق مرحله‌ی اول برنامه‌ی واکسین کرونا، افغانستان را کمک کنند.

آقای غنی، گفته است: «من از شفاخانه‌ی افغان- جاپان که مرکز اصلی تداوی افراد مصاب به ویروس کرونا می‌باشد، دیدن کردم که هنوز هم نیازمندی شدید برای تجهیزات و امکانات طبی، در آن وجود دارد.»

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری، هم‌چنان آمده است که مرحله‌ی نخست تطبیق واکسین کووید ۱۹، در افغانستان، به کمک بانک جهانی عملی می‌شود.

به نقل از این اعلامیه، در مرحله‌ی اول مبارزه با موج دوم ویروس کرونا، قرار است ۲۰ تا ۴۰ درصد برنامه‌ی واکسین در افغانستان، تطبیق شود.

این درحالی است که هم‌زمان با سرد شدن هوا و افزایش موارد ابتلا به کرونا، وزارت صحت، از موج دوم این ویروس، در افغانستان خبر داده بود. گفتنی است که شیوع موج دوم ویروس کرونا در افغانستان، به تاریخ ۲۸ عقرب تایید شده بود.