وزارت معارف: دانش‌آموزان صنف اول تا سوم به مساجد منتقل می‌شوند

صبح کابل
وزارت معارف: دانش‌آموزان صنف اول تا سوم به مساجد منتقل می‌شوند

وزارت معارف، اعلام کرده است که مساجد در ایکو سیستم آموزشی شامل شده که بر اساس آن، دانش‌آموزان صنف‌های اول تا سوم، به مساجد منتقل می‌شوند.

در خبرنامه‌ای که نا وقت روز شنبه (۱۵ قوس)، از سوی این وزارت به نشر رسیده، آمده است که وزارت معارف، ساختارش را تغییر داده تا اسلام جایگاه محوری را در سیستم آموزش‌و پرورش داشته باشد.

در خبرنامه آمده است: «قبلن تعلیمات عمومی مسوولیت تمام تعلیمات ابتدایی و ثانوی را به عهده داشت؛ ولی تعلیمات اسلامی تنها در قبال مدیریت دارال‌حفاظ و مدارس مسوولیت داشت. این تفکیک، جایگاه اسلام را در حاشیه قرار داده بود.»

بر اساس این خبرنامه، در سه سال نخست، رفتن به مسجد یک «هویت قوی اسلامی»، را در دانش‌آموزان ایجاد و پرورش خواهد داد و محوریت اسلام را برای شاگردان ما برجسته خواهد کرد.

وزارت معارف گفته است: «این یک تغییر مهم و بزرگ بوده و ایجاب یک برنامه عاقلانه و تطبیق تدریجی و گام به گام را می‌کند. وزارت تعلیمات عمومی، دارلحفاظ‌ها و مدارس را تحت ریاست عمومی تعلیمات اسلامی، جاگزین کرده است. قبلن معینیت تعلیمات اسلامی تنها از لحاظ ساختاری یک معینیت بود؛ ولی از لحاظ محتوا (صلاحیت‌ها و مسوولیت‌ها)، یک اداره‌ی کوچک بود که تنها روی دارالحفاظ‌ها و مدارس تمرکز داشت.»

این وزارت، تاکید کرده که با تغییرات جدید ساختاری، ریاست عمومی آموزش‌های عمومی، از لحاظ صلاحیت‌ها و مسوولیت‌ها غنی‌تر شده است.