تاجیکستان از برقراری صلح در افغانستان حمایت کرد

صبح کابل
تاجیکستان از برقراری صلح در افغانستان حمایت کرد

نخست‌وزیر و رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان، تاکید کرده اند که کشورشان از برقراری صلح در افغانستان حمایت می‌کند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، صبح روز دوشنبه (۱ جدی)، در ادامه‌ی سفرهایش به منطقه برای جلب حمایت‌ها از روند صلح افغانستان، در یک سفر دو روزه، در راس هیئت عالی‌رتبه‌ی دولتی، به دوشنبه، پایتخت تاجیکستان رفت. آقای عبدالله در جریان روز اول سفر خود، دیدارهای جداگانه‌ای با نخست‌وزیر و رییس‌مجلس نمایندگان تاجیکستان داشت.

قاهر رسول‌زاده، نخست‌وزیر تاجیکستان، در دیدار با آقای عبدالله، گفت که کشورش از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند و صلح و ثبات در افغانستان را صلح و ثبات در منطقه می‌داند. او، از همکاری کشورش برای برقراری صلح در افغانستان اطمینان داد.

هم‌چنان، محمدطاهر ذاکرزاده، رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان نیز، در دیدار با آقای عبدالله، صلح و ثبات در افغانستان را به نفع صلح، ثبات، ترقی و توسعه در منطقه خواند و ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای صلح، به نتیجه‌ی مطلوبی بانجامد.

از سویی هم، عبدالله عبدالله، در جریان این دیدارها، گفت که تاجیکستان تجربه‌ خوبی در ختم جنگ داخلی و دست‌یافتن به صلح و رفاه دارد و می‌تواند با افغانستان در این راستا همکاری کند.

قرار است آقای عبدالله در جریان این سفر، با امام‌علی‌رحمان، رییس‌جمهور تاجیکستان نیز دیدار و در مورد روند صلح افغانستان گفت‌وگو کند.

پیش از این، آقای عبدالله به منظور جلب حمایت کشورهای منطقه از روند صلح افغانستان، به کشورهای پاکستان، ایران، هند، ازبیکستان و ترکیه سفر کرده بود.