طالبان: تطبیق کامل توافق‌نامه‌ی قطر بهترین راه برای پایان جنگ در افغانستان است

صبح کابل
طالبان: تطبیق کامل توافق‌نامه‌ی قطر بهترین راه برای پایان جنگ در افغانستان است

ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان، تطبیق کامل توافق‌نامه‌ی قطر و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را بهترین راه برای پایان جنگ در کشور خوانده است.

وبسایت «صدای جهاد» مربوط به گروه طالبان، روز سه‌شنبه (۲۸ دلو)، یادداشتی را زیر نام «نامه‌ی سرگشاده به مردم ایالات متحده‌ی امریکا» منتشر کرده است. ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان، نویسنده‌ی این یادداشت است.امریکا

ملا برادر، نوشته است که در ۱۹ سال گذشته، ثابت شد جنگ راه حل نیست و به همین دلیل، باید برای تطبیق تعهداتی که در توافق‌نامه‌ی قطر درج شده، تلاش‌های صادقانه صورت گیرد.

او افزوده است: «ما اطمینان داریم که افغان‌ها در بین خود از راه تفاهم به قیام نظام اسلامی و صلح و امنیت دایمی رسیده می‌توانند. ما در کشور خود به تامین و تضمین همه آن حقوق زنان متعهد استیم که شریعت اسلامی داده است. با در نظر داشت اصول اسلامی و منافع ملی کشور، تعهد خود به آزادی بیان را یک‌بار دیگر واضح می‌سازیم.»

ملا برادر، نوشته است که گروه طالبان در زمینه‌ی مبارزه با مواد مخدر با تفاهم جهانیان، گام‌های لازم را بر می‌دارد و روند درمان معتادان را نیز از مکلفیت‌های خود می‌داند.

او علاوه کرده است که گروه طالبان، نه در امور داخلی کشوری مداخله می‌کند، نه اراده‌ی ضرر رساندن به کشوری را دارد و نه هم به کشور دیگری اجازه می‌دهد که در امور افغانستان مداخله کند.

بر اساس توافق‌نامه‌ی قطر، قرار بود تمام سربازان امریکایی در ماه می افغانستان را ترک کنند؛ اما اخیرا جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، گفته است که می‌تواند جدول خروج از افغانستان را کنار بگذارد.

همچنان به تازگی، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، گفته است، سربازانی که در چارچوب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان حضور دارند، تا زمان مناسب این کشور را ترک نخواهند کرد.

به گفته‌ی مقام‌های امریکایی، ادامه‌ی رابطه‌ی طالبان با سایر گروه‌های تروریستی، افزایش خشونت‌ها و عدم پابندی طالبان به گفت‌وگوهای صلح، دلیل اصلی ادامه‌ی حضور نیروهای خارجی در افغانستان است.