حمله‌ی هوایی نیروهای ارتش در ولسوالی بهسود؛ یک زن جان باخت

صبح کابل
حمله‌ی هوایی نیروهای ارتش در ولسوالی بهسود؛ یک زن جان باخت

منابع محلی در ولایت میدان وردک، می‌گویند که در نتیجه‌ی حمله‌ی هوایی نیروهای دولتی در ولسوالی بهسود این ولایت، یک خانه‌ی مسکونی تخریب و یک زن کشته شده است.

یک منبع از ولسوالی حصه‌ی اول بهسود که نخواست نامی از او گرفته شود، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که این رویداد، پیش از چاشت روز شنبه (۳۰ حوت)، در این ولسوالی، رخ داده است.

این منبع گفت: «در اثر حمله‌ی هوایی امروز که بالای قرارگاه مرکزی جبهه مقاومت صورت گرفت، یک خانه‌ی مسکونی در نزدیکی ولسوالی حصه‌ی اول بهسود نیز تخریب شده است.»

به گفته‌ی این منبع، در نتیجه‌ی حمله‌ی هوایی نیروهای دولتی، یک زن کشته شده و یک مرد و زن یک دیگر که همه‌ اعضای یک خانواده هستند، شدیدا زخمی شده‌اند.

این منبع همچنان گفت که طبق معلومات آن‌ها، نیروهای امنیتی از کابل حرکت کرده و قرار است از مسیر دره‌ی غوربند ابتدا به بامیان و پس از آن به ولسوالی بهسود بیایند.

خواستیم در این مورد، دیدگاه نهادهای امنیتی را نیز داشته باشیم؛ اما با تلاش‌های زیاد موفق نشدیم.

این در حالی است که سه‌روز پیش، یک چرخ‌بالMI-17  لوای ۷۷۷ قوای هوایی، در ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک سقوط کرد.  وزارت دفاع در آن زمان، تأیید کرده بود که در این رویداد، ۴ عمله چرخ‌بال و ۵ سرباز امنیتی کشته شده‌اند.

با این حال، فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع، روز شنبه (۳۰ حوت)، در برگه‌ی تویترش نوشته است که بررسی‌های این وزارت،  نشان می دهد که چرخ‌بال قوای هوایی توسط افراد وابسته به علی‌پور در ولسوالی بهسود هدف قرار گرفته و سقوط کرده است.

آقای امان گفته است: «وزارت دفاع به هر قیمت انتقام خون شهدای این حادثه تروریستی را می‌گیرد و عاملان آن به کیفر خواهد رساند.»