اسماعیل خان: با وعده‌های دروغین مرا به انتخابات کنگره دعوت کرده بودند

صبح کابل
اسماعیل خان: با وعده‌های دروغین مرا به انتخابات کنگره دعوت کرده بودند

محمد اسماعیل‌خان، یکی از اعضای کمیته‌ی رهبری حزب جمعیت اسلامی می‌گوید، انتخاباتی‌ که اخیرا از سوی عطامحمد نور برگزار شده بود، فاقد مشروعیت حزبی است و بدون مشوره با بزرگان این حزب برگزار شده است.

او که روز دوشنبه (۲ حمل)، در یک نشست خبری در هرات صحبت می‌کرد، گفت: اتفاق‌های که در روزهای اخیر رخ داده، موضع اصلی حزب جمعیت نبوده و در تضاد با منافع و آرمان‌های بزرگ این حزب است.

 به گفته‌ی اسماعیل‌خان، آنچه‌ که روز پنج‌شنبه (۲۸ حوت)، زیر نام کنگره جمعیت در کابل برگزار شد، بدون معیارهای یک کنگره حزبی، تقلبی و به‌دور از واقعیت بوده است.

او در مورد چگونگی شرکت خودش در این کنگره می‎‌گوید: «شرکت ما در جلسه‌ی اخیر که بعدا تحت نام کنگره جمعیت از آن نام برده شد، بر این اساس بود که برادران وعده کرده بودند که به هیچ عنوان مسئله‌ی انتخابات و تعیین رییس حزب مطرح نخواهد شد؛ ولی متاسفانه خلاف وعده عمل شد و اقدام به برگزاری انتخابات و انتخاب رییس حزب کردند».

اسماعیل‌خان، تأکید کرد که به او گفته بودند که قرار است نشست، زیر نام «اجماع صلح»، به منظور سهیم‌شدن حزب جمعیت اسلامی در گفت‌وگوهای صلح برگزار شود.

گفتنی است که انتخابات کنگره شاخه‌ی انشعابی حزب جمعیت اسلامی روز پنج‌شنبه (۲۸ حوت)، در کابل برگزار شد که در نتیجه‌ی انتخابات، عطامحمد نور با گفتن ۶۵ رأی تأیید به عنوان رییس این حزب تعیین شد.