اعتراض به تیرباران چهار غیرنظامی از سوی طالبان در غور: عاملان شناسایی و مجازات شوند

صبح کابل
اعتراض به تیرباران چهار غیرنظامی از سوی طالبان در غور: عاملان شناسایی و مجازات شوند

صدها تن از باشندگان ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور، در واکنش به تیرباران چهار غیرنظامی از سوی جنگ‌جویان طالب در این ولایت، راه‌پیمایی کردند.

در این راه‌پیمایی که روز پنج‌شنبه (۲ ثور)، برگزار شده بود، معترضان با حمل جنازه‌های چهارغیرنظامی و با سر دادن شعارهای «قتل عام دیگر بس است، عدالت عدالت، مرگ بر تروریزم»، خواهان شناسایی و مجازات عاملان تیراندازی بر غیرنظامیان شدند.

روز گذشته (چهارشنبه، ۱ ثور)، چهار غیرنظامی هزاره‌تبار از سوی جنگ‌جویان طالب در مربوطات ولسوالی دولت‌یار ولایت غور تیرباران شدند.

به گفته‌ی اعضای شورای ولایتی غور، این رویداد هنگامی رخ داد که این افراد سوار بر موتر نوع کرولا از ولسوالی لعل و ‌سرجنگل به طرف شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت در حرکت بودند. به گفته‌ی منابع، یکی از قربانیان، مدیر زراعت ولسوالی لعل و سرجنگل بود و سه نفر دیگر، دانش‌آموز و دانشجو بودند.

با این حال، معترضان با صدور قطع‌نامه‌ای، هشدار دادند، تا زمانی که عاملان این رویداد شناسایی و مجازات نشوند، شاه‌راه کابل – فیروزکوه، از دو استقامت (گرماب و سرجنگل) مسدود خواهد بود.

این غیرنظامیان در حالی از سوی جنگ‌جویان طالب در ولایت غور تیرباران شده‌ اند که دو روز پیش، والی غور، به ولسوالی لعل و سرجنگل رفته و به مردم از تأمین امنیت شاه‌راه کابل-غور اطمینان داده بود.

گفتنی است که شاه‌راه لعل و سرجنگل که به مرکز ولایت غور وصل است، به شدت ناامن بوده و جنگ‌جویان طالب بارها در این مسیر، غیرنظامیان را به قتل رسانده‌ اند.

ولایت غور در غرب افغانستان، از ولایت‌های ناامن است.