جنرال مکنزی: پس از خروج نیروهای امریکایی ارتش افغانستان نیازمند حمایت خواهد بود

صبح کابل
جنرال مکنزی: پس از خروج نیروهای امریکایی ارتش افغانستان نیازمند حمایت خواهد بود

جنرال کنت مکنزی، فرمانده‌ی سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی امریکا)، می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، پس از خروج کامل نیروهای خارجی هم‌چنان به حمایت نیاز دارند.

جنرال مکنزی که روز گذشته (پنجشنبه، ۲ ثور)، در مجلس سنای امریکا صحبت می‌کرد، هشدار داد، در صورتی که از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت نشود، بدون شک فرو خواهند پاشید.

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده است که آقای مکنزی در جریان صحبت‌هایش، هم‌چنان گفته است که او نگران توانایی دولت افغانستان برای حفاطت از سفارت امریکا در کابل نیز است.

این جنرال امریکایی نگران آن است که با خروج نیروهای خارجی، نیروهای امنیتی افغانستان نتوانند از خود دفاع کنند. در همین حال، آقای مکنزی ابراز نگرانی کرده که در صورت قطع حمایت‌های مالی، این نیروها نتوانند پروازهای خود را حفظ کنند.

رییس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا، تصریح کرده است؛ در صورت خروج نیروهای امریکایی، فرستادن پهپادها و یا سایر جنگنده‌ها به داخل و خارج افغانستان به منظور تجسس حملات ضدتروریستی بسیار زمان‌بر خواهد بود.

این در حالی است که چند روز پیش جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا اعلام کرد که نیروهایی امریکایی تا ۱۱ سپتمبر افغانستان را ترک خواهند کرد. با این حال، رییس‌جمهور غنی گفته است که با خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان، هیچ خطری متوجه نظام و کشور نخواهد شد.