آمار ابتدایی؛ انفجار در غرب کابل بیش از ۳۰ کشته و ۵۰ زخمی به جا گذاشت

صبح کابل
آمار ابتدایی؛ انفجار در غرب کابل بیش از ۳۰ کشته و ۵۰ زخمی به جا گذاشت

وزارت داخله، می‌گوید که حوالی ساعت ۰۴:۲۷ پس از چاشت امروز (شنبه، ۱۸ ثور)، یک انفجار در ساحه‌ی مکتب سیدالشهدا شهرک اتفاق حوزه‌ی سیزدهم امنیتی شهر کابل رخ داده است. شاهدان عینی می‌گویند که صدای سه انفجار از محل رویداد شنیده شده است.

نوعیت انفجار تا اکنون مشخص نشده است؛ اما برخی از شاهدان عینی، می‌گویند که این رویداد ناشی از انفجار موتربمب بوده و برخی دیگر نیز گفته اند که انفجارها ناشی از برخورد سه گلوله‌ی هاوان بوده است.

میرویس علی‌زی، معاون سخنگوی وزارت صحت، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که شمار زخمی‌های این رویداد، به ۴۶ نفر رسیده است.

مسئولان شفاخانه‌های عالمی و امام زمان در غرب کابل، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گویند که ۱۳ کشته و ۳۵ زخمی تنها به این شفاخانه‌ انتقال یافته اند.

خبرنگار روزنامه‌ی صبح کابل که به شفاخانه‌ی محمدعلی جناح در غرب کابل رفته نیز، می‌گوید که تا اکنون، جسد ۲۰ نفر از قربانیان این رویداد، به این شفاخانه منتقل شده است.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله، می‌گوید که تا اکنون ۲۵ کشته و بیش ۵۲ زخمی به شفاخانه‌ها منتقل شده اند. به گفته‌ی او، این آمار ابتدایی بوده و در حال تغییر است.

مسئولان کابل امبولانس نیز می‌گویند که تا حالا ۲۷ کشته و ۴۰ زخمی این رویداد را به شفاخانه ها انتقال داده اند و این آمار نهایی نیست.