ادعای طالبان در مورد سقوط ولسوالی جلریز؛ مقام ولایت: حقیقت ندارد

صبح کابل
ادعای طالبان در مورد سقوط ولسوالی جلریز؛ مقام ولایت: حقیقت ندارد

شماری از اعضای شورای ولایتی میدان‌وردک و گروه طالبان، ادعا می‌کنند که ولسوالی جلریز این ولایت، پس از چند روز درگیری میان نیروهای امنیتی و دفاعی وطالبان، به دست این گروه سقوط کرده است.

خوانی سلطانی، عضو شورای ولایتی میدان‌وردک به روزنامه‌ی صبح کابل، می‌گوید که درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان از روز چهارشنبه (۲۹ ثور)، آغاز شد و تا بامداد روز جمعه (۳۱ثور)، ادامه داشت.

آقای سلطانی، افزود که هرچند دو چرخ‌بال و نیروهای کمکی به ولسوالی جلریز فرستاده شده بود؛ اما به دلیل حضور طالبان و درگیری‌ها آن‌ها، نشست کرده نتوانستند.

او تصریح که گروه طالبان از چند روز به‌ این‌سو نیروهای موجود در ولسوالی جلریز را محاصره کرده بودند که به دلیل نرسیدن کمک‌ها، گفته می‌شود که آن‌ها به طالبان تسلیم شده اند.

از سویی هم، طالبان با نشر خبرنامه‌ای، گفته اند که مرکز ولسوالی جلریز و فرماندهی پولیس این ولسوالی در کنترل جنگ‌جویان این گروه افتاده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی این گروه، می‌گوید که نیروهای مستقر در آن‌جا به طالبان تسلیم شدند و افزون بر آن، سه رینجر و مقدار زیادی سلاح مهمات شان نیز به دست آن‌ها افتاده است.

با این حال، مقام ولایت میدان‌وردک، سقوط ولسوالی جلریز را رد می‌کند. سکرتر والی میدان‌وردک به روزنامه‌ی صبح کابل، می‌گوید که درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان ادامه دارد؛ اما ولسوالی جلریز تا اکنون به دست طالبان سقوط نکرده است.

این در حالی است که روز گذشته، منابع امنیتی گفتند که در نتیجه‌ی حمله‌ی هوایی نیروهای ارتش در ولسوالی جلریز ولایت میدان‌وردک، ۲۶ جنگ‌جوی طالب کشته شدند.