گفت‌وگوی تلفنی وزیران دفاع افغانستان و امریکا؛ آستین: افزایش خشونت‌ها نگران‌کننده است

صبح کابل
گفت‌وگوی تلفنی وزیران دفاع افغانستان و امریکا؛ آستین: افزایش خشونت‌ها نگران‌کننده است

وزارت دفاع افغانستان، می‌گوید که بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع با لوید آستین، همتای امریکایی خود، تلفنی صحبت کرده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی این وزارت به نشر رسیده، آمده است که دو طرف شام روز گذشته-پنج‌شنبه، ۱۰ سرطان، در مورد هم‌کاری‌های استراتیژیک و نظامی باهم تلفنی گفت‌وگو کرده اند.

بر اساس خبرنامه، وزیر دفاع امریکا، نقش نیروهای امنیتی افغان در سرکوب تروریستان طالب را «تحسین‌برانگیز» خوانده و گفته است که کشورش به هم‌کاری‌های درازمدت خود از نیروهای امنیتی افغان در بخش تمویل، تجهیز و آموزش مسلکی ادامه خواهد داد.

آقای آستین، افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان را نگران‌کننده خوانده و گفته است که ادامه‌ی خشونت‌ها فرصت‌ گفت‌وگو و برقراری صلح دایمی را می‌گیرد.

از سویی‌هم، بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع، از هم‌کاری امریکا در قسمت تمویل، تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قدردانی کرده و بر مبارزه‌ی مشترک با تروریزم بین‌المللی تأکید کرده است.

وزیر دفاع امریکا در حالی از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده که هم‌زمان با خروج سرباز خارجی، حملات تهاجمی طالبان در ولایت‌های مختلف کشور افزایش یافته است. طالبان ادعا کرده اند که بیش‌تر از ۷۰ ولسوالی را سقوط داده اند؛ اما آمارهای تأییدشده و رسمی، سقوط بیش‌تر از ۳۰ ولسوالی را نشان می‌دهد.