شینواری: به زودی وضعیت امنیتی افغانستان بهبود خواهد یافت

صبح کابل
شینواری: به زودی وضعیت امنیتی افغانستان بهبود خواهد یافت

با گسترش دامنه‌ی جنگ در افغانستان، اجمل‌عمر شینواری، سخن‌گوی مشترک نهادهای امنیتی و دفاعی، می‌گوید که به زودی، وضعیت امنیتی در کشور، بهبود خواهد یافت.

آقای شینواری که روز چهارشنبه -۱۶ سرطان- در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت: «اطمینان می‌دهم که نیروهای امنیت ملی، ارتش، پلیس و بسیج مردمی، با تمام قوت، تحت هر شرایطی از افغانستان و شهروندان کشور دفاع خواهند کرد.»

به گفته‌ی او، در یک هفته‌ی گذشته، هزاران تن در ولایت‌های مختلف، در حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی، علیه طالبان بسیج شده اند.

آقای شینواری، گفت که در چند روز گذشته، در نتیجه‌ی ۲۷۸ عملیات نظامی نیروهای دفاعی و امنیتی در هفت ولایت، ۲۳۶۷ جنگ‌جوی طالب کشته شده، ۱۴۱۲ نفر زخم برداشته و ۱۸۲ نفر دیگر به شمول هشت عضو گروه داعش، بازداشت شده اند.

او افزود: «از این میان، تنها ۲۸ تن از فرماندهان کلیدی دشمن کشته، زخمی و یا بازداشت شده اند. ۱۶۵ حلقه ماین کشف و خنثا شده است و ۱۴ ولسوالی دوباره از دست طالبان آزاد شده است.»

آقای شینواری گفت که در چند روز گذشته، در نتیجه‌ی پنج حمله‌ی انتحاری، ۷۰ مورد انفجار ماین و ۲۴ مورد ترورهای هدف‌مند در افغانستان که تمام این موارد از سوی جنگ‌جویان طالب انجام شده است، ۴۳ غیرنظامی جان باخته و ۱۷۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

سخن‌گوی مشترک نهادهای امنیتی و دفاعی، با اشاره به ولایت بادغیس نیز گفت: «هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد و مسؤولان ولایتی، اقدامات لازم را برای جنگ با طالبان و حفظ این ولایت، روی دست گرفته اند.»

این در حالی است که اخیرا، همه‌روزه چندین ولسوالی به دست جنگ‌جویان طالب سقوط می‌کند. در تازه‌ترین مورد، جنگ‌جویان طالب صبح امروز وارد شهر قلعه‌ی نو، مرکز ولایت بادغیس شده و در حال حاضر، درگیری شدید در این شهر جریان دارد.